vellerman timer
vellerman timer
hallo kenners
na de keuring gaat mijn 3E9 onder het mes, nu is er een vellerman kitje te koop die de contact punten ontlasten tegen vonkvorming en dus langer meegaan.
heeft iemand ervaring met deze kit?
en hoe betrouwbaar zijn deze?
na de keuring gaat mijn 3E9 onder het mes, nu is er een vellerman kitje te koop die de contact punten ontlasten tegen vonkvorming en dus langer meegaan.
heeft iemand ervaring met deze kit?
en hoe betrouwbaar zijn deze?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
- Locatie: Kerkdriel
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
bij volgas stotteren dat zou nog wel eens een verkeerde sproeier kunnen zijn
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Tombo schreef:Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel
honda past niet is te hoog.
dt moet wel pas gemaakt worden

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
br3cht schreef:dus als ik het goed begrijp, als je sensor het gat van de spie van de ontsteking ziet stuur je een signaal naar de bobijn en vonkt de bougie?
dat heb je helemaal goed

een 'massasensor' noemt zoiets
dat is natuurlijk maar één mogelijke oplossing,
vroeger heb ik er ook es eentje met een laser en een fotocel gemaakt,
een gaatje in het vliegwiel waar de laser doorschijnt op je sensor en je bent weg.
er zijn zoveel ideëen als de zee diep is, en deze kosten doorgaans allemaal geen fluit.
zoals ondertussen wel algemeen geweten is, erger ik me dood aan al die 'gekochte' dingen die dan zogezegd heilig zijn, omdat ze zoveel of zoveel kosten.
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: