vellerman timer

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Brambo

vellerman timer

Bericht door Brambo »

hallo kenners

na de keuring gaat mijn 3E9 onder het mes, nu is er een vellerman kitje te koop die de contact punten ontlasten tegen vonkvorming en dus langer meegaan.
heeft iemand ervaring met deze kit?

en hoe betrouwbaar zijn deze?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Vraag eens aan MPR09, die had of heeft er een
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

is dat een beetje het zelfde systeem als een condensaor ??
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

zijn volgens mij genoeg topics over, het werkt goed, je hebt alleen een andere bobine nodig
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

kijk hier eens even :wink:

KLIK
Brambo

Bericht door Brambo »

bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.


bij volgas stotteren dat zou nog wel eens een verkeerde sproeier kunnen zijn
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.

Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

pee67 schreef:Vraag eens aan MPR09 zijn opa, die had of heeft er een


:mrgreen:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Tombo schreef:
Brambo schreef:bedankt voor de tip
is trouwens een cdi ontsteking van een MT 5 compatibel met FS1
is dit ook geen optie ?
of moet ik maar gewoon bij de puntjes blijven?
hij heeft nu bij volgas even wat stotter neigingenmaar bij langzaamgas op laten komen pakt hij het wel goed op .
ik laat het even zo tot woensdg dan heb ik eindelijk een kenteken en kan ik wat zaken veranderen
prop uit de uitlaat 3E8 vervangen voor F5B of een ander goede cilindr die niet warm loopt en slijtvast is met de F5B eigenschappen,16 mm orri carb.

Een Honda onsteking past niet (dat heeft gino volgens mij al geprobeerd). Een CDI ontsteking van een yamaha dt (oude type, dus niet die moderne met minarelli am6 blok) passen wel


honda past niet is te hoog.
dt moet wel pas gemaakt worden :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik gebruik een sensor van een industriële mengmachine 8)
welke het is zoek je zelf maar uit,
er zijn massas sensoren die kunnen dienen
(zo word ik misschien ook nog es verrast)

kan je ook dit
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

dus als ik het goed begrijp, als je sensor het gat van de spie van de ontsteking ziet stuur je een signaal naar de bobijn en vonkt de bougie?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

br3cht schreef:dus als ik het goed begrijp, als je sensor het gat van de spie van de ontsteking ziet stuur je een signaal naar de bobijn en vonkt de bougie?

dat heb je helemaal goed ;)

een 'massasensor' noemt zoiets

dat is natuurlijk maar één mogelijke oplossing,
vroeger heb ik er ook es eentje met een laser en een fotocel gemaakt,
een gaatje in het vliegwiel waar de laser doorschijnt op je sensor en je bent weg.

er zijn zoveel ideëen als de zee diep is, en deze kosten doorgaans allemaal geen fluit.
zoals ondertussen wel algemeen geweten is, erger ik me dood aan al die 'gekochte' dingen die dan zogezegd heilig zijn, omdat ze zoveel of zoveel kosten.
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd, als het laden van de accu geen probleem is kun je op een vellemankitje echt iedere sensor/schakelaar wat je wilt zetten :D

de man van die site maakt hele mooie motormanagement systemen en kan met behulp van die sensoren bij de wielen super precies launch en traction control instellen
Plaats reactie