kom er niet helemaal uit met bouwjaar enzo...
kom er niet helemaal uit met bouwjaar enzo...
ik heb gister het frame nummer enzo gecheckt op de fs1 maar ik word er niet veel wijzer van eigenijk, ik heb die ljst gevonden hier op de site maar....
ook wil ik weten wat voor een fs1 het precies is eigenlijk, ben namelijk geheel onbekend op het yamaha gebied!
dit is wat ik heb kunnen vinden op de brommer!
op een sticker aan linkerzijde, onder de buddy. nl b9139
en op het balhoofd kon ik vinden, fs1 208466
wie o wie
Sander
ook wil ik weten wat voor een fs1 het precies is eigenlijk, ben namelijk geheel onbekend op het yamaha gebied!
dit is wat ik heb kunnen vinden op de brommer!
op een sticker aan linkerzijde, onder de buddy. nl b9139
en op het balhoofd kon ik vinden, fs1 208466
wie o wie
Sander
-
- 1000km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
FS1SE schreef:met de keuring niet echt belangrijk of het 70 of 71 is maar na gelang framenummer denk ik dat het een 71 is beint met 2
bouwjaar word niet vermeld op het kenteken
Bouwjaar wordt wel vermeld op het kenteken. Sterker nog: de precieze datum.
Maar de RDW heeft dat gewoon in het systeem staan als het een NL bromfiets is.
-
- 2500km gereden
- NIX
- 10000km gereden
Bouwjaar aantonen doe je zo goed mogelijk, met de sticker en het framenummer en de uitgeprinte lijst van het forum, hier. De keurmeester bepaalt dan samen met je welk jaar het meest waarschijnlijk is, en als precieze datum pakt ie 1 juni of je verjaardag, net hoe zijn pet staat. Dat is mijn ervaring. Alleen als je buitenlandse papieren hebt, krijg je een exacte datum, en dit is gewoon een Hollander met een sticker. De RDW kent de FS1 code en zal mogelijk meteen besluiten dat het 1970 gaat worden ofzo.
Een FS1-60**** is meestal een buitenlander (5-bak). De RDW heeft deze vanaf het schouwen gewoon als brommer geaccepteerd. Ik dacht niet dat je deze ook als buitenlander moet aangeven, dus met bouwjaar aantonen en in welk land hij rondreed. De Beumer en Street hebben een 4 en een 5 als beginnummer, dus de RDW kan zomaar besluiten de 6 als een jaar later te zien. Het ligt eraan hoe je hem aanbiedt of het een motoplaat of bromplaatje gaat worden. Dat er geen NL-keur op zit maakt vanwege het FS1 nummer niet zoveel uit. Street heeft een ingeslagen nummer, Beumer soms wel, soms niet. Ik denk dat kentekenen geen probleem gaat opleveren. Indien je wel papieren en dergelijke hebt, dan zou ik dat allemaal wel meenemen.
Een FS1-60**** is meestal een buitenlander (5-bak). De RDW heeft deze vanaf het schouwen gewoon als brommer geaccepteerd. Ik dacht niet dat je deze ook als buitenlander moet aangeven, dus met bouwjaar aantonen en in welk land hij rondreed. De Beumer en Street hebben een 4 en een 5 als beginnummer, dus de RDW kan zomaar besluiten de 6 als een jaar later te zien. Het ligt eraan hoe je hem aanbiedt of het een motoplaat of bromplaatje gaat worden. Dat er geen NL-keur op zit maakt vanwege het FS1 nummer niet zoveel uit. Street heeft een ingeslagen nummer, Beumer soms wel, soms niet. Ik denk dat kentekenen geen probleem gaat opleveren. Indien je wel papieren en dergelijke hebt, dan zou ik dat allemaal wel meenemen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Site Admin
joscabrio schreef:ik heb een fs1 frame ik vermoed een buitenlander begind met fs1-60xxxx of was t nou fs1-66xxxx ik kan het nu ff niet nakijken frame ligt in de schuur.
weet iemand t bouwjaar en waar t vandaan komt?
Ik denk dat je een FS1-66xxxx of misschien zelfs FS1-65xxxx hebt, dat kan een FS50 (1974/1975) zijn of een Zwitserse/Oostenrijkse street (let wel: met geribbeld bloknummer!). Het is in ieder geval altijd een 5bak, zoals HJ al zegt.
-
- Site Admin