Ik heb nooit echt aan brommers zitten sleutelen, dus wat extra info zal erg handig zijn!
Dit is mijn fs1:

Ik heb hem geruild voor mijn bakbrommer (apollo met minarelli 3-hand). De man wist niet uit welk jaar deze fs1 komt maar vermoedelijk zo rond '84 '85, kan ik dit natrekken met het frame/bloknummer? de brommer had overigens 15 jaar in een schuur gestaan.
Ik heb eerst gekeken of er vonken te zien waren op de bougie. Dit lukte nadat ik er een nieuwe bougie opgezet heb en de condactpuntjes versteld en geschuurd had. hij vonkte toen mooi, en kon er toen op rijden. na een tijdje rijden haperde hij en hield hij in. dit gebeurde niet als hij stationair liep. Ik heb er nog wat op gereden omdat ik dacht dat het wel weg zou gaan. dit gebeurde niet dus toen heb ik de carburateur schoon geblazen. het probleem van haperen was toen weg, maar nu heb ik een probleem met koppelen. De brommer schakeld nog prima, alleen hij rijdt niet meer vooruit, maw het ding koppelt niet meer. ik vind dit raar want voorheen werkte dit perfect.
- Kan dit komen doordat ik er geen blok olie in heb gedaan? ik kan niet echt zien of er nog wat inzit. welk type olie gaat er in dit blok?
- zouden de koppelings plaatjes vervangen moeten worden?
nog 1 vraag: wat is dit ding in het midden van de foto?

laatste vraag: waarom hangen er slangetjes uit de carburateur? 1 onder en 1 naar linksonder, deze trof ik los aan:

Groeten Casper