schijf roterende inlaat

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

schijf roterende inlaat

Bericht door jan-lommaert »

Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Re: schijf roterende inlaat

Bericht door Triforce »

jan-lommaert schreef:Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)


dat is een manier inderdaad
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

Re: schijf roterende inlaat

Bericht door jan-lommaert »

Triforce schreef:
jan-lommaert schreef:Kan ik zien of er een snelle schijf op mijn fs1 zit zonder mijn blok half uiteen te halen? (bv door mijn carburateur eraf te halen en te kijken hoe lang de schijf open staat?)


dat is een manier inderdaad


hoe lang staat een originele schijf open en hoe lang staat een snelle open?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Wat voor een brommer heb je? Een 2RU?
In dat geval kan je het vaak aan de kleur zien. Een snelle schijf is bruin, een originele langzame 2RU schijf is wit/geel achtig.
jan-lommaert
50km gereden
50km gereden
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 jul 2009, 15:37
Locatie: Herselt

Bericht door jan-lommaert »

Tombo schreef:Wat voor een brommer heb je? Een 2RU?
In dat geval kan je het vaak aan de kleur zien. Een snelle schijf is bruin, een originele langzame 2RU schijf is wit/geel achtig.


Ik heb een 2rt, de schijf ziet wit/geel achtig dus het zal een originele zijn.
op deze website verkopen ze snelle schijven, maar deze zien niet bruin.( op de foto lijkt het toch niet bruin)
kan ik ze nog op een andere manier herkennen om zeker te zijn?
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

dit plaatje op fs1parts lijkt op een ori slome schijf

zal john erop attenderen, wellicht krijg je wel een snelle als je er een besteld

een snelle schijf (=standaard voor buitenlandse modellen) staat bijna 180 graden open

ik heb er een die maximaal open staat, is aangepast door koopmans tuning in combinatie met aangepast carter en 20mm inlaat en carb, zal eens een foto posten als de zaak open ligt.

mijn 2RU werd wel krachtiger met een snelle schijf, maar top bleef hetzelfde
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Klopt, hij trekt voornamelijk een stuk harder, de top wordt niet echt hoger
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:Klopt, hij trekt voornamelijk een stuk harder, de top wordt niet echt hoger

neen klopt niet. met de schijf te veranderen gaat hij normaal bij een goede afstelling van een 45-50 naar 55-60. De upgrade van 10mm carburateur naar 16 mm zorgt voor de rest.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dan verschillen onze ervaringen blijkbaar..
Ik had precies hetzelfde als wat koppel verteld. Ik reed al wel met een volledig snelle setup (dus FS1 cilinder, 16mm carburateur en een FS1 pijp)
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:Dan verschillen onze ervaringen blijkbaar..
Ik had precies hetzelfde als wat koppel verteld. Ik reed al wel met een volledig snelle setup (dus FS1 cilinder, 16mm carburateur en een FS1 pijp)

ik praat wel degelijk over alles standaart, uit de winkel.
Plaats reactie