gister ben ik met de brommer wezen rijden, en na 7km begonnen de zuigerveren langsaam aan steeds mee te rammelen..
met de tijd dat ik thuis was(na 7km dus) rammelde het als een spijkerbak!

toen ik s'avonds thuis mijn cilinder eraf haalde zat er overal een beetje zwarte olie waarvan ik de afkomst niet echt kon plaatsen....
de naaldlager en piston pen zagen er nog goed uit, en de krukas draaide ook nog goed rond, de zuigerveren zagen er op de eerste indruk nog wel redelijk goed uit.
toen ik die zuigerveren later nog eens bekeek bleek dat de slijtlaag (van chrome ofzo

de cilinder was daardoor op bepaalde plekken helemaal égaal weg-gesleten... vandaar dus ook de zwarte olie overal.
ik dacht dus dat het aan de zuigerveren lag, vannochtend had ik alles schoongemaakt, en een nieuwe cilinder gemonteerd om de kapotte cilinder naar de honer te brengen.
onderweg bleek dat het niet aan de zuigerveren lag, want toen ik thuis was had deze cilinder precies hetzelfde?!?!?

(natuurlijk had deze cilinder een andere zuiger+zuigerveren)
Wat kan de oorzaak zijn waardoor mijn zuigerveren zo snel wegslijten?
-is het het slijpsel van het voorval?
-ik denk dat ik zeker weet dat de benzine en olie verhouding goed is
-het is gekomen sinds ik mijn nieuwe tank erop heb gemonteerd, maar dat moet niet uitmaken toch?
alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik hoop dat er een klein beetje serieus word gereageert