schakelaar ipv contactslot+ geen kabelboom
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
schakelaar ipv contactslot+ geen kabelboom
ik zou op mijn crosser om het zo maar te noemen
een schakelaar (aan, uit) willen zetten ipv een contactslot
maar in de elek. schema kan ik niet uitmaken welke draad ik met welke moet verbinden om gewoon enkel en alleen ontsteking te hebben
hoop op positief antwoord
een schakelaar (aan, uit) willen zetten ipv een contactslot
maar in de elek. schema kan ik niet uitmaken welke draad ik met welke moet verbinden om gewoon enkel en alleen ontsteking te hebben
hoop op positief antwoord
Laatst gewijzigd door br3cht op 22 aug 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
bedankt voor het antwoord
maar ik kom er niet uit
ik moet toch geen batterij hebben voor ontsteking hé?
want ik krijg maar geen vonk.
De bobijn, ik meet 10-11 Ohm tussen de bougiekabel(zonder de bougiekop) en de massa en 1.9 Ohm tussen de andere kabel en de massa.
is die dan nog goed?
wat zou ik moeten doen, ik heb geen kabelboom maar krijg die gewoon niet aangesloten.
wat ik dacht:
kabel van de platine naar de bobijn
+batterij -> gelijkrichter
gelijkrichter ->schakelaar
schakelaar-> draad bovenop de spoel
- batterij -> kader
(ik kan moeilijk in kleuren praten, want die waren allemaal afgekipt, en heb ik dan maar gewoon veranderd)
hoop weeral op een goed antwoord
maar ik kom er niet uit
ik moet toch geen batterij hebben voor ontsteking hé?
want ik krijg maar geen vonk.
De bobijn, ik meet 10-11 Ohm tussen de bougiekabel(zonder de bougiekop) en de massa en 1.9 Ohm tussen de andere kabel en de massa.
is die dan nog goed?
wat zou ik moeten doen, ik heb geen kabelboom maar krijg die gewoon niet aangesloten.
wat ik dacht:
kabel van de platine naar de bobijn
+batterij -> gelijkrichter
gelijkrichter ->schakelaar
schakelaar-> draad bovenop de spoel
- batterij -> kader
(ik kan moeilijk in kleuren praten, want die waren allemaal afgekipt, en heb ik dan maar gewoon veranderd)
hoop weeral op een goed antwoord
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
als je je fs1 alleen gaat gebruiken om te crossen, dan is het genoeg als je gewoon een kabel maakt van de zwart witte kabel in de stekkerblok die van de spoelen komt naar de bobijn, en vanaf deze kabel ook een kabel naar een schakelaar
de andere kant van de schakelaar verbind je dan gewoon met de massa, als de zwart witte verbonden wordt met de massa, valt de de brommer gewoon stil
wil je ook licht ofzo, dan kan je dit van de gele of de groene (maakt niet zoveel uit)
en hier is nog een schema:

de andere kant van de schakelaar verbind je dan gewoon met de massa, als de zwart witte verbonden wordt met de massa, valt de de brommer gewoon stil
wil je ook licht ofzo, dan kan je dit van de gele of de groene (maakt niet zoveel uit)
en hier is nog een schema:

- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
even ter info dat ik hiermee niet ga crossen, maar gewoon een hebbeding om rond te rijden op het lokale voetbalveld+parking.
dus de kabel die van de platine komt en naar de condensator gaat (waar ook die van de spoel bij aankomt) die moet ik verbinden met een schakelaar
aan de andere kant van de schakelaar komt een kabel naar het kader
ik hoop dat dit het is
ben al een hele week alle schema's aan het uitzoeken meer kom er gewoon niet bij
op hoop van zege, straks eens gaan testen
dus de kabel die van de platine komt en naar de condensator gaat (waar ook die van de spoel bij aankomt) die moet ik verbinden met een schakelaar
aan de andere kant van de schakelaar komt een kabel naar het kader
ik hoop dat dit het is
ben al een hele week alle schema's aan het uitzoeken meer kom er gewoon niet bij
op hoop van zege, straks eens gaan testen

- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
gisteren te laat om nog te posten, daarom vandaag met bijhorende tekening
ik heb alles een beetje uitgemeten en gedaan maar nog steeds geen vonk.
(andere bobijn en ontsteking en bougie geprobeerd)
tek hoe ik het heb aangesloten:
zo zou het toch juist moeten zijn dacht ik.
nu het probleem, Frederik vertelde dat als de zwarte draad aan de massa komt die niet vonkt.
Nu heb ik tussen de zwarte draad en de massa zo dat piep signaaltje van de multimeter gezet, en dat gaat af.
Dus dat wil zeggen dat er contact word gemaakt tussen die zwarte draad en de massa, klopt da?
op de tekening heb ik ook nog andere dingen aangeduid wat ik heb gemeten.
ik heb alles een beetje uitgemeten en gedaan maar nog steeds geen vonk.
(andere bobijn en ontsteking en bougie geprobeerd)
tek hoe ik het heb aangesloten:

zo zou het toch juist moeten zijn dacht ik.
nu het probleem, Frederik vertelde dat als de zwarte draad aan de massa komt die niet vonkt.
Nu heb ik tussen de zwarte draad en de massa zo dat piep signaaltje van de multimeter gezet, en dat gaat af.
Dus dat wil zeggen dat er contact word gemaakt tussen die zwarte draad en de massa, klopt da?
op de tekening heb ik ook nog andere dingen aangeduid wat ik heb gemeten.
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
de weerstand over de primaire kant is maar 1,9 ohm, da piepdingetje piept bij alles onder de 200 ohm ofzo,
zo zijn we ook eens 2 dagen bezig geweest met de elektriciteit van een auto, de lampjes hebben een kleine weerstand, en dus piepte dat pieidingetje als we de lichten opzetten, eer we doorhadden dat het dat lampje was, was de auto al bijna half afgebroken op zoek naar een gebroken kabel ofzo
zo zijn we ook eens 2 dagen bezig geweest met de elektriciteit van een auto, de lampjes hebben een kleine weerstand, en dus piepte dat pieidingetje als we de lichten opzetten, eer we doorhadden dat het dat lampje was, was de auto al bijna half afgebroken op zoek naar een gebroken kabel ofzo
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham