schakelaar ipv contactslot+ geen kabelboom

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

schakelaar ipv contactslot+ geen kabelboom

Bericht door br3cht »

ik zou op mijn crosser om het zo maar te noemen
een schakelaar (aan, uit) willen zetten ipv een contactslot

maar in de elek. schema kan ik niet uitmaken welke draad ik met welke moet verbinden om gewoon enkel en alleen ontsteking te hebben

hoop op positief antwoord
Laatst gewijzigd door br3cht op 22 aug 2009, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

gewoon 1 van de 2 draden naar de bobine pakken, dan zit je volgens mij wel goed. Via de stekker van het oude contact slot zijn er 4? draden, dus niet al te veel mogelijk heden, gewoon proberen er kan er niet al te veel mis gaan!
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Draadje van massa naar schakelaar en zwart/witte draad op de schakelaar. :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

bedankt voor het antwoord
maar ik kom er niet uit

ik moet toch geen batterij hebben voor ontsteking hé?

want ik krijg maar geen vonk.
De bobijn, ik meet 10-11 Ohm tussen de bougiekabel(zonder de bougiekop) en de massa en 1.9 Ohm tussen de andere kabel en de massa.
is die dan nog goed?


wat zou ik moeten doen, ik heb geen kabelboom maar krijg die gewoon niet aangesloten.

wat ik dacht:
kabel van de platine naar de bobijn
+batterij -> gelijkrichter
gelijkrichter ->schakelaar
schakelaar-> draad bovenop de spoel
- batterij -> kader

(ik kan moeilijk in kleuren praten, want die waren allemaal afgekipt, en heb ik dan maar gewoon veranderd)

hoop weeral op een goed antwoord
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

als je je fs1 alleen gaat gebruiken om te crossen, dan is het genoeg als je gewoon een kabel maakt van de zwart witte kabel in de stekkerblok die van de spoelen komt naar de bobijn, en vanaf deze kabel ook een kabel naar een schakelaar
de andere kant van de schakelaar verbind je dan gewoon met de massa, als de zwart witte verbonden wordt met de massa, valt de de brommer gewoon stil
wil je ook licht ofzo, dan kan je dit van de gele of de groene (maakt niet zoveel uit)
en hier is nog een schema:
Afbeelding
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

even ter info dat ik hiermee niet ga crossen, maar gewoon een hebbeding om rond te rijden op het lokale voetbalveld+parking.

dus de kabel die van de platine komt en naar de condensator gaat (waar ook die van de spoel bij aankomt) die moet ik verbinden met een schakelaar

aan de andere kant van de schakelaar komt een kabel naar het kader

ik hoop dat dit het is
ben al een hele week alle schema's aan het uitzoeken meer kom er gewoon niet bij

op hoop van zege, straks eens gaan testen :lol:
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

gisteren te laat om nog te posten, daarom vandaag met bijhorende tekening
ik heb alles een beetje uitgemeten en gedaan maar nog steeds geen vonk.
(andere bobijn en ontsteking en bougie geprobeerd)

tek hoe ik het heb aangesloten:
Afbeelding

zo zou het toch juist moeten zijn dacht ik.

nu het probleem, Frederik vertelde dat als de zwarte draad aan de massa komt die niet vonkt.
Nu heb ik tussen de zwarte draad en de massa zo dat piep signaaltje van de multimeter gezet, en dat gaat af.
Dus dat wil zeggen dat er contact word gemaakt tussen die zwarte draad en de massa, klopt da?

op de tekening heb ik ook nog andere dingen aangeduid wat ik heb gemeten.
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

iemand?
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

de weerstand over de primaire kant is maar 1,9 ohm, da piepdingetje piept bij alles onder de 200 ohm ofzo,
zo zijn we ook eens 2 dagen bezig geweest met de elektriciteit van een auto, de lampjes hebben een kleine weerstand, en dus piepte dat pieidingetje als we de lichten opzetten, eer we doorhadden dat het dat lampje was, was de auto al bijna half afgebroken op zoek naar een gebroken kabel ofzo
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

dus eigenlijk zou die moeten vonken?
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

ja, eigenlijk wel
meet eens of er stroom uit de zwart witte kabel komt die vanaf de platinnes en condensator zonder dat er verder iets op die kabel hangt (schakelaar of bobijn) en meet zeker ook eens je schakelaar
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

bedoel je dan dat ik die moet meten terwijl ik kick?
of gewoon zo
Gebruikersavatar
br3cht
100km gereden
100km gereden
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
Locatie: België Leuven

Bericht door br3cht »

iemand?
ik krijg nog steeds geen ontsteking iemand dat kan helpen??
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

br3cht schreef:bedoel je dan dat ik die moet meten terwijl ik kick?
of gewoon zo

eigenlijk terwijl de motor draait :p
der zou iets te meten moeten zijn als je kickt, en anders proberen aan te duwen, dan moet er zeker iets te meten zijn
Plaats reactie