geen vermorgen meer

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
JonasV

geen vermorgen meer

Bericht door JonasV »

Hallo, ik heb laatst een ongeluk gehad met mijn 2RU. Cilinderkop kapot en nog wat meer wat gewoon simpel te vervangen is. Maar om wat in de kosten te besparen heb ik toen mijn fs1 cilinder er op gezet. Alleen nu is het vermogen helemaal weg. Er zit nu nog steeds een 10 mm cab onder en (was niet goed af te lezen) maar denk rond 90 sproeier. Verder heb ik nog wel een 16 mm cab liggen en sproeiers van 100 tot 150. Maar toen we de 16 cab er op hadden gezet was m'n boegie gelijk helemaal vettig. zou dit aan het afstellen kunnen liggen of moet ik toch gewoon met de 10 mm cab er onder dat er een ander probleem is.

Als iemand me kan helpen, harstikke graag!
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

16mm erop, en een korte 150, net zoals ze in de fabriek ooit berekenden :wink:

wel nakijken dat die carburator mooi proper is (niet de buitenkant)

dan een B8 bougie erin, effe rijden en kijken welke kleur ze krijgt..
(testen zonder rechterkapje, begint hij zwaar te roken met het kapje erop, dan is je luchtfilter vuil ;) )
when men were men, and helmets were for divers
JonasV

Bericht door JonasV »

Als ik de 16 cab met korte 150 sproeier er op zet start de brommer geneens meer. De bougie wordt ook niet heel vettig dus het mengsel is niet te rijk. Ligt dit dan aan de caburator? Of zal ik het proberen met een kleinere sproeier?
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

probeer eens aan te lopen ofzo?

en choke?
JonasV

Bericht door JonasV »

Heb hem aangelopen. Toen begon die als een gek toeren te maken en te roken maar bleek dat er een verlengstukje op de caburator zat waardoor het gas bij stationair al half open stond. Daardoor kreeg hij dus ook al teveel lucht bij het kickstarten. Die er uit gehaald en nu volgt volgens mij alleen nog maar het afstellen, want bij vol gas begon hij in te houden. Een mooi klusje voor morgen denk ik zo. Nog heel erg bedankt en nog een fijne avond!
JonasV

Bericht door JonasV »

met de korte 150 sproeier bleef het mengsel te rijk. En ik heb voor de rest alleen maar lange sproeiers liggen? (100-150) Ik neem aan dat je er niet zo maar een lange in kan zetten?
1j5
500km gereden
500km gereden

Bericht door 1j5 »

gewoom 120 proberen lijkt mij
niels16

Bericht door niels16 »

JonasV schreef:met de korte 150 sproeier bleef het mengsel te rijk. En ik heb voor de rest alleen maar lange sproeiers liggen? (100-150) Ik neem aan dat je er niet zo maar een lange in kan zetten?

heb je de 150 kort ook in de 10 mm geprobeert daar loopt die van mij namelijk prima op :wink:
Daan1990
250km gereden
250km gereden

Bericht door Daan1990 »

Waarom zou je rijden met een 10mm? Koop 16!
Plaats reactie