f5b 60cc
f5b 60cc
setup
membraam
hd-kop 65cc
snelle uitlaat
imi f5b 60cc
15-44
16mm carburateur
170 sproeier kort
gaat nu 70, maar hele hele hoge toeren.
Kan iemand mij helpen hoe en wat ik precies moet vijlen om de brommer harder te laten lopen en is dat moeilijk?
Heeft iemand hier verstand van want jullie hebben het altijd over bijgevijlt, maar ik snap niet wat en hoe.
membraam
hd-kop 65cc
snelle uitlaat
imi f5b 60cc
15-44
16mm carburateur
170 sproeier kort
gaat nu 70, maar hele hele hoge toeren.
Kan iemand mij helpen hoe en wat ik precies moet vijlen om de brommer harder te laten lopen en is dat moeilijk?
Heeft iemand hier verstand van want jullie hebben het altijd over bijgevijlt, maar ik snap niet wat en hoe.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Als je hem gaat bijvijlen aan de uitlaatpoort dan lever je onderin de powerband wel wat in maar dan krijg je wel een hogere top,
ik heb een F5B 60cc aan de uitlaatpoort gevijld naar boven toe zodat hij hogere toeren kan draaien, ik heb hem ook iets breder gemaakt zodat je onderin ietsjes terug krijgt, ik heb er een mooie top van 85km/h op de teller uit weten te halen terwijl hij onderin ook nog genoeg kracht had om goed te rijden, hierna heb ik ook de spoelpoorten iets verbreed naar achteren richting de topspoelers om te kijken als hij wat meer kracht kreeg maar dat was nog minimaal.
maar als je hem zo lekker vindt rijden zou ik eerst kijken als hij een hogere top zou krijgen door de zuiger aan de bovenkant die richting de uitlaatpoort staat gericht iets naar beneden te vijlen zodat je niet meteen de cilinder verkloot.
ik heb een F5B 60cc aan de uitlaatpoort gevijld naar boven toe zodat hij hogere toeren kan draaien, ik heb hem ook iets breder gemaakt zodat je onderin ietsjes terug krijgt, ik heb er een mooie top van 85km/h op de teller uit weten te halen terwijl hij onderin ook nog genoeg kracht had om goed te rijden, hierna heb ik ook de spoelpoorten iets verbreed naar achteren richting de topspoelers om te kijken als hij wat meer kracht kreeg maar dat was nog minimaal.
maar als je hem zo lekker vindt rijden zou ik eerst kijken als hij een hogere top zou krijgen door de zuiger aan de bovenkant die richting de uitlaatpoort staat gericht iets naar beneden te vijlen zodat je niet meteen de cilinder verkloot.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
lorijn schreef:En hoe doe je dat precies.
Ik heb nu de vlinderpoort wat scherper gemaakt, maar kan het misschien uit gelegt worden en met wat voor vijl?
als je een vlinderpoort (uitlaatpoort) hebt dan vindt ik dat knap want dan heb je al vlink moeten hebben gevijld want dit is een vlinderpoort:

Je moet gewoon met een rattenstaart vijl (dus een ronde vijl) het omhoog vijlen en zorgen dat je niet de wand gaat raken ondertussen dat je aan het vijlen bent, je kan dus beter een stukje hout in de cilinder zetten zodat de vijl niet tegen de wand aan kan komen, je kan dit ook doen met een dremel met een freesje erop en hem zo omhoog halen.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Ik ga morgen mijn cilinder veranderen als ik naar die foto kijk moet ik dan juist de gaatjes breeder maken of hoger? of allebij.
Wat is verstandig en hoe hoog in mm en hoe breed in mm, kan er niks fouts gaan met een dremel?
Levert dit veel op als de brommer 70/ 75 gaat?
wat voor vertanding hebben jullie met een imi 60cc f5b?
Wat is verstandig en hoe hoog in mm en hoe breed in mm, kan er niks fouts gaan met een dremel?
Levert dit veel op als de brommer 70/ 75 gaat?
wat voor vertanding hebben jullie met een imi 60cc f5b?