f5b 60cc

Alles over de techniek en sleutelen
lorijn

f5b 60cc

Bericht door lorijn »

setup

membraam
hd-kop 65cc
snelle uitlaat
imi f5b 60cc
15-44
16mm carburateur
170 sproeier kort

gaat nu 70, maar hele hele hoge toeren.

Kan iemand mij helpen hoe en wat ik precies moet vijlen om de brommer harder te laten lopen en is dat moeilijk?
Heeft iemand hier verstand van want jullie hebben het altijd over bijgevijlt, maar ik snap niet wat en hoe.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Als je hem gaat bijvijlen aan de uitlaatpoort dan lever je onderin de powerband wel wat in maar dan krijg je wel een hogere top,

ik heb een F5B 60cc aan de uitlaatpoort gevijld naar boven toe zodat hij hogere toeren kan draaien, ik heb hem ook iets breder gemaakt zodat je onderin ietsjes terug krijgt, ik heb er een mooie top van 85km/h op de teller uit weten te halen terwijl hij onderin ook nog genoeg kracht had om goed te rijden, hierna heb ik ook de spoelpoorten iets verbreed naar achteren richting de topspoelers om te kijken als hij wat meer kracht kreeg maar dat was nog minimaal.

maar als je hem zo lekker vindt rijden zou ik eerst kijken als hij een hogere top zou krijgen door de zuiger aan de bovenkant die richting de uitlaatpoort staat gericht iets naar beneden te vijlen zodat je niet meteen de cilinder verkloot.
lorijn

Bericht door lorijn »

En hoe doe je dat precies.
Ik heb nu de vlinderpoort wat scherper gemaakt, maar kan het misschien uit gelegt worden en met wat voor vijl?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

lorijn schreef:En hoe doe je dat precies.
Ik heb nu de vlinderpoort wat scherper gemaakt, maar kan het misschien uit gelegt worden en met wat voor vijl?

als je een vlinderpoort (uitlaatpoort) hebt dan vindt ik dat knap want dan heb je al vlink moeten hebben gevijld want dit is een vlinderpoort:
Afbeelding

Je moet gewoon met een rattenstaart vijl (dus een ronde vijl) het omhoog vijlen en zorgen dat je niet de wand gaat raken ondertussen dat je aan het vijlen bent, je kan dus beter een stukje hout in de cilinder zetten zodat de vijl niet tegen de wand aan kan komen, je kan dit ook doen met een dremel met een freesje erop en hem zo omhoog halen.
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

Wat bedoel je precies met heel hoge toeren? 70km/h met 15/44 is ongeveer 7000/7500/m. Zie tabel van Tom (ergens op deze site). Dat valt toch wel mee?
ronny
100km gereden
100km gereden

Bericht door ronny »

slipt je koppeling toch niet omdat je zegt dat hij zoveel toeren draait
dat zou bij die snelheid inderdaad wel moeten meevallen
:?
lorijn

Bericht door lorijn »

Hoe kan ik weten of mijn koppeling slipt?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

als je wel in toeren toeneemt, maar niet in snelheid
lespaultje

Bericht door lespaultje »

dan slipt me koppeling denk ik :P ook dat ie soms gewoon in een keer hoog in touren schiet terwijl je sloom rijdt ?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

joah
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

duuh
lorijn

Bericht door lorijn »

Ik ga morgen mijn cilinder veranderen als ik naar die foto kijk moet ik dan juist de gaatjes breeder maken of hoger? of allebij.

Wat is verstandig en hoe hoog in mm en hoe breed in mm, kan er niks fouts gaan met een dremel?

Levert dit veel op als de brommer 70/ 75 gaat?

wat voor vertanding hebben jullie met een imi 60cc f5b?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik zal hem niet zoals de foto maken, maar beter zoals deze richten
Dit is mijn eigen aangepaste F5B 43mm cil, hier kon ik 85km/h uur mee halen op mijn teller
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
lorijn

Bericht door lorijn »

maar jij hebt niks aan de vlinder poort gedaan onder! toch.

wat heb je dan precies veranderd.
lorijn

Bericht door lorijn »

Wat voor vertanding heb je erbij?

veel kracht of snelheid dan?
Plaats reactie