race krukas
-
- 1500km gereden
race krukas
iemand ervaring met de aangeboden race krukassen, top racing, almere heeft daarnaast nog een hele dure van 160 euries op z'n site staan.
ben benieuwd of het vermogen toeneemt en of ze zowel voor membraan als schijf uitvoering geschikt zijn.
ben benieuwd of het vermogen toeneemt en of ze zowel voor membraan als schijf uitvoering geschikt zijn.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 1500km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
koppel schreef:een volle krukas geeft meer vermogen, de carterruimte wordt kleiner, hierdoor bouwt de zuiger meer overdruk (spoelen) en meer onderdruk (aanzuigen) op...........
minder gewicht, meer stijfheid, perfect uitgeklokt en een lichtlopend big end lager zal ook bijdragen aan het vermogen
maar dat is allemaal zo klein dat je er niks van merkt, ik ben van een ori snelle naar een topracing krukas gegaan en ik merk daar geen verschil in.
- Tombo
- 17500km gereden
koppel schreef:een volle krukas geeft meer vermogen, de carterruimte wordt kleiner, hierdoor bouwt de zuiger meer overdruk (spoelen) en meer onderdruk (aanzuigen) op...........
minder gewicht, meer stijfheid, perfect uitgeklokt en een lichtlopend big end lager zal ook bijdragen aan het vermogen
Een hogere carterdruk hoeft niet voor meer vermogen te zorgen, een lage carterdruk kan ook goed zijn.
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Site Admin
koppel schreef:hoezo achterhaald? volgens mij werkt een twee takt nog volgens dezelfde principes als pakmbeet 100 jaar geleden.
het effect zal wel meer/minder zijn indien lange of korte slag motor
Het heeft niets te maken met het tweetakt principe, volgens mij had het te maken met het ontstekingspunt en detonatie enzo, waar het toch niet zo'n goed effect op had (weet ik niet meer 100% zeker).
-
- 2000km gereden
het gaat trouwens om deze krukas
die hoeft geen 160 € te kosten ik had de mijne voor 60 €
ik ga deze in een membraam blok gebruiken (die hebben minder carterdruk dan een roterend blok)
Als je naar scooter/moderne schakel krukassen kijkt zie dat die ook helemaal vol zijn
zo achterhaald zal het dan wel niet zijn
maar moderne blokken hebben wel enorme spoel kanalen in het carter zitten
bij een fs1 is dit allemaal wat kleiner, dus zou een volle krukas zou de druk wat te hoog kunnen zijn ???

die hoeft geen 160 € te kosten ik had de mijne voor 60 €
ik ga deze in een membraam blok gebruiken (die hebben minder carterdruk dan een roterend blok)
Als je naar scooter/moderne schakel krukassen kijkt zie dat die ook helemaal vol zijn
zo achterhaald zal het dan wel niet zijn

maar moderne blokken hebben wel enorme spoel kanalen in het carter zitten
bij een fs1 is dit allemaal wat kleiner, dus zou een volle krukas zou de druk wat te hoog kunnen zijn ???
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;