Brommer valt halverwege stil
Brommer valt halverwege stil
Als ik met mijn brommer een kilomter of 2 rij dan valt deze uit.
Als ik met een 2e bougie gelijk kijk of deze nog vonkt, dan vonkt deze.
Dus het zou dan niet aan mijn spoel moeten liggen.
Nou heb ik me laten vertellen dat het mijn condensator kan zijn.
Hoe weet ik dit zeker en wat moet ik dan precies doen.
Als ik met een 2e bougie gelijk kijk of deze nog vonkt, dan vonkt deze.
Dus het zou dan niet aan mijn spoel moeten liggen.
Nou heb ik me laten vertellen dat het mijn condensator kan zijn.
Hoe weet ik dit zeker en wat moet ik dan precies doen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Ik heb vandaag even de condensator bekeken en ik zag dat deze nog maar aan 1 klein koper draadje vast zat. Toen ik deze wilde bekijken brak hij af... Ik ben gelijk naar de fietsenzaak gegaan en heb een nieuwe besteld ik hoop dat mijn brommer het nu eindelijk mag doen.
(heeft het nooit echt goed gedaan)
(heeft het nooit echt goed gedaan)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
Ik heb nu de condensator vervangen en de brommer start al een stuk beter maar de brommer valt nog steeds uit na een kilometer of twee. En als ik even wacht dan kan ik er weer een stukje mee rijden en dan valt deze weer stil.
Nu heb ik gelezen dat het aan de bobine kan liggen.
Ik heb in het boekje "Zelf sleutelen" gekeken en ik heb de bobine doorgemeten.
Op de primare spoel zou de meter 1 Ohm aan moeten geven maar deze geeft 2.5 aan.
En op de secundaire spoel zou het 6 Ohm moeten zijn en dat geeft de meter ook aan.
Betekend dat dit vanwege de primare meting (afwijking) de bobine moet vervangen.
Nu heb ik gelezen dat het aan de bobine kan liggen.
Ik heb in het boekje "Zelf sleutelen" gekeken en ik heb de bobine doorgemeten.
Op de primare spoel zou de meter 1 Ohm aan moeten geven maar deze geeft 2.5 aan.
En op de secundaire spoel zou het 6 Ohm moeten zijn en dat geeft de meter ook aan.
Betekend dat dit vanwege de primare meting (afwijking) de bobine moet vervangen.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens