Zwakste onderdeel?

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Piet
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
Locatie: Halsteren

Zwakste onderdeel?

Bericht door Piet »

Zou graag jullie mening/ervaring willen weten wat nou eigenlijk het zwakste onderdeel is van de FS1.
Zal een inkoppertje geven: de drukstift en dan eigenlijk de afdichting daar rond,denk ik.
TributeToTheCatsBand
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Zwakste onderdeel yan wat voor voertuig dan ook is berijder.
Maar Zwakke punten van de FS1 Ik denk dat je eerder klaar bent met de sterke punten.
Zwakke punten zijn de koeling , de koppeling, De fs1 heeft totaal geen roest preventie.
Contactslot is ook niet allles, De fs1 moest het in the seventies hebben van het vernieuwende model
en het makkelijk opvoeren was ook een plus punt en natuurlijk de prijs die was een stuk lager dan de kreidler en de zundapp.
Maar dit zal vast nog wel aangevuld worden :wink:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

In mijn ogen de koppeling en de koeling :P Maar als je weet waar je mee bezig bent hoeft het geen probleem te zijn (of worden). Ik zelf heb eigenlijk nog nooit echt een warmloper gehad met m'n FS1. En een slippende koppeling heb ik tot nu toe altijd kunnen verhelpen.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:In mijn ogen de koppeling en de koeling


De koppeling is gewoon te zwak voor de motor en het hele wormwielsysteem is echt een k*tsysteem :?
En de koeling, daar zijn we denk ik allemaal niet over te spreken :lol:
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ja de koppeling is eigenlijk onderberekend voor het motortje maar de koeling ja op al mijn brommers heb ik gewoon van die grote koppen gedaan en heb eigenlijk nog nooit last van een warmloper gehad (ook al rijden we altijd met zijn 2en ).
Maar idd wat niels al zei het wormwieltje is wel een drama systeem :roll:
edje

Bericht door edje »

is het eigenlijk niet zo dat de koppeling wel goed is voor het doel waar hij voor bedoeld is, maar niet om redelijk extreem op te voeren?. Lijkt me dat een orginele fs1 prima toe kan met deze koppeling :wink:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

koppeling, als goed gemonteerd en afgesteld niets op aan te merken en super lichte bediening
maar 90 % van de koppelingen staan niet goed of slechte staat.

koeling is klote maar wel mee te leven :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

voor opvoeren is de 4-bak toch ook wel een zwak punt :(
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

klopt, maar ik denk dat ik nu wel een cilindertje heb waarbij het niet echt bij uitmaakt (hoop ik), als ik hem uit test op mijn 2ru blokje, kan ik het hopelijk beweren, zal wel kijken als ik er een filmpje van kan maken natuurlijk. (het gaat hier over mijn aangepaste athena)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Andries schreef:voor opvoeren is de 4-bak toch ook wel een zwak punt :(


hoe bedoel je dat Andries.
een fs1 bak is niet stuk te krijgen en schakelt als de beste :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

ja dat wel daar is ook niks mis mee
alleen als je voor maximale vermogen gaat (dus erg hoogtoerig) kun je hem met een 4-bak niet meer in de powerband houden :(
heb zelf met een 50cc fs1 onbewerkt, 14-44 tandwielverh. gereden en die vond ik eigenlijk al te hoogtoerig voor een 4-bak
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ook dat is te verhelpen. Helaas hebben de meeste imitatie FS1 cilinders een te piekerige powerband. Zelf heb ik nu weinig last meer van dat gat tussen de 3 en 4.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

ja oke, maar zoiets hoef je niet te proberen op een 4-bak :P
al kan een goede opmaat uitlaat nog wel een steuntje in de rug zijn voor een 4-bak

Tombo schreef:Leuk kreidler artikel, met poortmap van een Van Veen cilinder 8)
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=29410

Nu nog de maten van de uitlaat en je hebt best een leuke basis om mee te spelen :P
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

de condensator en kickstarter-as
lespaultje

Bericht door lespaultje »

Condensator idem!
Plaats reactie