Mijn setup:
15/46
orgi f5b cil
snelle uitlaat
16 mm carburateur
160 sproeier.
Ik ben van plan een nieuwe cilinder aan te schaffen, ik zit te denken aan een fs1 cilinder. Kun je daar dan je bestaande zuiger in laten, of kun je beter meteen een fs1 cilinder + zuiger doen?
Als ik dit heb gekocht, hoe hard moet hij dan kunnen lopen? En welke vertanding moet er dan op?
Groetjes Lorijn.
yamaha cilinder
- Tombo
- 17500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
Ligt eraan wat je wilt, hard gaan of relaxed cruisen? Een F5B is meer een rustige toercilinder die niet heel hard loopt. Met een FS1 moet je vaak toeren janken om snel vooruit te komen.
Edit, waar heb je die cilinder zien staan. Bij JMPB is een 50cc FS1 cilinder 35 euro
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90
Edit, waar heb je die cilinder zien staan. Bij JMPB is een 50cc FS1 cilinder 35 euro
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90
- Tombo
- 17500km gereden
Een F5B moet voldoende zijn om vlotjes de 60/65 km/h te halen. Ik denk dat je tandwielverhouding nu veel te zwaar is. Probeer eens een 13 of 14 tands nu. Ohjah, en gebruik voor de gein eens de search want er is al echt genoeg over dit soort onderwerpen geschreven
PS ik heet gewoon Tom, hashiriya is de Japanse term voor een illegale straatracer

PS ik heet gewoon Tom, hashiriya is de Japanse term voor een illegale straatracer

-
- 500km gereden
Tombo schreef:Een F5B moet voldoende zijn om vlotjes de 60/65 km/h te halen. Ik denk dat je tandwielverhouding nu veel te zwaar is. Probeer eens een 13 of 14 tands nu. Ohjah, en gebruik voor de gein eens de search want er is al echt genoeg over dit soort onderwerpen geschreven
Ooh... heet jij gewoon Tom?