carburateur

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
kooistra

carburateur

Bericht door kooistra »

hoi ik heb zinds een paar weken een 2RU en heb net een nieuwe carburateur gekocht.
deze wou ik erop zetten en omdat ik er nog niet gewldig veel verstand van heb :roll: snap ik iets niet helemaal. :?
ik geloof dat ik de stationair naald verkeerd heb want als ik nu gas geef draait de gashendel maar heel weinig en het gaat heel zwaar. weet iemand ook wat ik verkeerd heb gedaan? :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Dat kan 2 oorzak hebben, of je gaskabel loopt niet lekker. Of je gasschuif staat er brak in:)

Wat je nu moet doen is bij je carb je gasschuif er even uit halen, dan aan je hendel draaien. Als hij dan lekker draait is het je gasschuif.

Draait hij nog niet lekker dan is het je gaskabel. Gewoon na lopen vanaf je handvat tot aan je carb :D
kooistra

Bericht door kooistra »

Martijn schreef:Dat kan 2 oorzak hebben, of je gaskabel loopt niet lekker. Of je gasschuif staat er brak in:)
nee de gasschuif blokkeerd als hij tegen de stationairnaald aan komt.
en dat doet doet hij vrij snel al als ik een beetje aan de gashendel draai wat dus vrij snel gaat.
Wat je nu moet doen is bij je carb je gasschuif er even uit halen, dan aan je hendel draaien. Als hij dan lekker draait is het je gasschuif.

Draait hij nog niet lekker dan is het je gaskabel. Gewoon na lopen vanaf je handvat tot aan je carb :D
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi,
Zoals je t zo zegt lijkt t mij dat je de stationairschroef helemaal uit hebt gedraaid;zodoende staat je gasschuif al heel ver open en staat je veer van je gashandle al behoorlijk strak.Draai deze schroef die bovenop je carburateur zit eens helemaal in en je zult merken dat ie dan waarschijnlijk niet stationair loopt.Draai de stationairschroef dusdanig weer uit zodat ie stationair blijft draaien.Let er ook op dat je stelschroef onder aan je gashandle niet te strak staat!
suc6
Plaats reactie