uitlaat + tandwielen
uitlaat + tandwielen
hallo yamaha liefhebbers,
Ik heb volgend jaar een yamaha FS1 model 378.
Ik ben van plan een FS1 cilinder, 16 mm carbarateur er op te laten plaatsen.
Nu zit ik met het volgende dilemma. Ik kan een orginele 378 uitlaat of een FS1 uitlaat( onder langs) krijgen en dan moet ik beslissen welke tandwielverhouding. Ik weeg zelf 75 kg.
Alle info welkom.
Gr. Rinus
Ik heb volgend jaar een yamaha FS1 model 378.
Ik ben van plan een FS1 cilinder, 16 mm carbarateur er op te laten plaatsen.
Nu zit ik met het volgende dilemma. Ik kan een orginele 378 uitlaat of een FS1 uitlaat( onder langs) krijgen en dan moet ik beslissen welke tandwielverhouding. Ik weeg zelf 75 kg.
Alle info welkom.
Gr. Rinus
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Hallo rinus, als je een fs1 cilinder koopt (dus met fs1 op de zijkant) is het eigenlijk wel een must op een fs1 pijp te kopen, een 378 pijp (met losse bocht) die knijpt je cilinder alleen maar, dat rijd ook niet lekker.
Verder is je tandwielverhouding ook afhankelijk van hoe je cilinder is, koop 10 fs1 cilinders, en ze zijn alle 10 verschillend kwa poortmaten enzo. Een goeie vertanding om mee te beginnen is 13/44 en bij een 60cc 14/44 (of eventueel zelfs 13/39, dat is wat zwaarder is 14/44, maar dat trekken ze lang niet allemaal)
Verder is je tandwielverhouding ook afhankelijk van hoe je cilinder is, koop 10 fs1 cilinders, en ze zijn alle 10 verschillend kwa poortmaten enzo. Een goeie vertanding om mee te beginnen is 13/44 en bij een 60cc 14/44 (of eventueel zelfs 13/39, dat is wat zwaarder is 14/44, maar dat trekken ze lang niet allemaal)
Hallo Tombo,
Bedankt voor je reactie. Ik had vroeger ook een FS1 met tandwielverhouding 13/39 maar toen woog ik misschien net 60 kg en ik denk dat hij toen ongeveer 90 km op de teller liep. Nu hoef ik niet zo snel. Als ik vlot wil optrekken welke verhouding raad jij me dan aan?
Ik hoor en lees ook iets over een rollerbank. Wordt de brommer bij een bepaalde snelheid in beslag genomen?
Gr. Rinus
Bedankt voor je reactie. Ik had vroeger ook een FS1 met tandwielverhouding 13/39 maar toen woog ik misschien net 60 kg en ik denk dat hij toen ongeveer 90 km op de teller liep. Nu hoef ik niet zo snel. Als ik vlot wil optrekken welke verhouding raad jij me dan aan?
Ik hoor en lees ook iets over een rollerbank. Wordt de brommer bij een bepaalde snelheid in beslag genomen?
Gr. Rinus
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
en beslag nemen doen ze volgens mij vrij weinig meer
Ik rijd zelf ook met 13/39, weeg zelf zo'n 80 kilo en rijd idd ook 90 km/h. Wel met een 60cc, en een Homoet expansieuitlaat en een hele hoge druk kop.
Ik zou bij een 50cc beginnen met 13/44 en eventueel 14/44. Voortandwielen zijn makkelijker te vervangen als achtertandwielen

Ik rijd zelf ook met 13/39, weeg zelf zo'n 80 kilo en rijd idd ook 90 km/h. Wel met een 60cc, en een Homoet expansieuitlaat en een hele hoge druk kop.
Ik zou bij een 50cc beginnen met 13/44 en eventueel 14/44. Voortandwielen zijn makkelijker te vervangen als achtertandwielen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: