Stadslicht op street van 69.

Alles over de techniek en sleutelen
2taktdirk
100km gereden
100km gereden

Stadslicht op street van 69.

Bericht door 2taktdirk »

Ik kan een draad niet aansluiten van de koplamp stadslicht,het is een plus blauw/rood ?waar moet die op en waarom? je hebt maar 2 contactstanden op het contactslot dus als je contact op de 2e stand zet voor je licht dan brand het dimlicht al waarom dan stadslicht op de street?///
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Re: Stadslicht op street van 69.

Bericht door jerrow »

2taktdirk schreef:Ik kan een draad niet aansluiten van de koplamp stadslicht,het is een plus blauw/rood ?waar moet die op en waarom? je hebt maar 2 contactstanden op het contactslot dus als je contact op de 2e stand zet voor je licht dan brand het dimlicht al waarom dan stadslicht op de street?///

Dat is dus het probleem wat ik ook heb.

Stadslicht is het niet maar dat is een standlicht.

Daarvoor heb je een contactslot nodig van 3 standen; effe duidelijkheid want sommige denken hier dat 0 ook een stand is :roll: dus; 1 2 3 = 3 standen.

Op de 3de stand daar kun je de sleutel terug uittrekken en zo brand je standlicht met een draai aan de knop van je koplamp.

Zolang je zo geen zijcontactslot hebt met die draad kun je dat niet aansluiten... Verder heb je nog een spanningsregelaar nodig die tussenin moet aangesloten worden.

Wat heb je eigelijk al en wat heb je niet...?

3standscontactslot, spanningsregelaar (speciaal voor zo'n licht te doen werken), contact op je koplamp...?
2taktdirk
100km gereden
100km gereden

Bericht door 2taktdirk »

Ik denk dat hij nooit aangesloten is geweest,want inderdaad op de schema staat ook een blauw rode draad van af het contactslot maar die contactslot heb ik niet dus het zal op een model elders gebruikt zijn ,maar waar ???/// en hoe en wat???????????
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

2taktdirk schreef:Ik denk dat hij nooit aangesloten is geweest,want inderdaad op de schema staat ook een blauw rode draad van af het contactslot maar die contactslot heb ik niet dus het zal op een model elders gebruikt zijn ,maar waar ???/// en hoe en wat???????????

Tja, kijk Dirk,

Ik zoek nu al 2 jaar naar zo'n contactslot. Ik heb er een van 3 standen maar daar mis ik 1 draadje om die aansluiting te maken dus niet de goede...

Spanningsregelaar, koplamp met schakelaar en binnenwerk in koplamp van standlicht heb ik maar werkt niet door dat draadje dat ik mis.

Wordt een leuke zoektocht voor je vrees ik...

Als je zo'n contactslot vind en die verkoper heeft er 2 dan weet je me te vinden :wink:
Jelle

Bericht door Jelle »

ik heb een contactslot met 3standen te koop

zo goed als nieuw.
1 sleutel,

bijhorend stuurslotje ;-) (nieuw)
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Jelle schreef:ik heb een contactslot met 3standen te koop

zo goed als nieuw.
1 sleutel,

bijhorend stuurslotje ;-) (nieuw)

Heb ik al gezien, dat is niet de goede voor het standlicht te laten werken dacht ik.

Zet eens effe een foto van de achterkant van dat contactslot Jelle. Effe schecken om zeker te zijn...
2taktdirk
100km gereden
100km gereden

Bericht door 2taktdirk »

Ja foto graag,heb je klik klik dan heb je een 2 standen contact en 1 stand geen contact de uitstand.
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

FS1SE schreef:dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????

das interpretatie, hangt er vanaf of je de 0 stand meetelt :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Yamaha rd50m schreef:
FS1SE schreef:dacht dat een fs1 met stand licht een 4 standen contactslaot hadden??????

Pfff, ik heb die discussie al eens aangehaald... :roll:

Zal het nog maar eens zeggen... :?

Hoeveel versnellingen heeft je auto of brommer en tel je daar ook de 0 mee bij :roll:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

jerrow schreef:
Yamaha rd50m schreef:

Pfff, ik heb die discussie al eens aangehaald... :roll:

Zal het nog maar eens zeggen... :?

Hoeveel versnellingen heeft je auto of brommer en tel je daar ook de 0 mee bij :roll:

ik was er maar mee aant lache :D
ma ne lichtschakelaar heeft toch twee standen, op en af, dus toch ingewikkeld za :lol:
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

ja de uitsatnd is ook een stand anders kon je hem wel doordraaien
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd anders kan je hem toch niet uit zetten :P

1 stand is geen stand, 2 stand is een halve stand en 3 stand is een paasstand :mrgreen:
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

zo lust ik er ook wel een paar dus een stads licht is geen stadslicht meer als je in een dorp rijd
en een standlicht?
heb een standlicht nooit stil ziedn staan als je rijd
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Fijn, jullie rijden eventueel met een 4stands contactslot en ik met een 3 stands, discussie gesloten.

0 is voor jullie een stand en voor mij niet. :?

Jullie rijden met een 6 bak en ik met een 5bak want anders draaid ie door... :roll:
Plaats reactie