Kilometertellerkabel vaagheid

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
paull
1250km gereden
1250km gereden

Kilometertellerkabel vaagheid

Bericht door paull »

leden,

ik heb een nieuiwe orginele teller kabel gekocht(niet voor dx). Deze past alleen niet in het gad bij het wiel omdat het uiteinde bij de kabel te lang is. Er zit zo'n soort goudkleurig ringetje om de binnenkabel, kun je die stellen?

Alvast bedankt
edje

Bericht door edje »

dan heb je hem volgens mij op de kop, steek dat eind een s in de teller, ipv het telleraandrijfmechanisme :wink:
Timonk

Bericht door Timonk »

edje schreef:dan heb je hem volgens mij op de kop, steek dat eind een s in de teller, ipv het telleraandrijfmechanisme :wink:

nee, dat is het niet.. ik heb er ook al naar gekeken maar die binnenkabel lijkt wel iets te lang.
kun je die misschien inkorten? of is dat niet goed voor zo'n kabel..
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Ik heb hier ook eens zo'n kabel gehad, denk dat het een kabel was voor de RD ipv FS1...

Ik kan mis zijn hoor....
Timonk

Bericht door Timonk »

jerrow schreef:Ik heb hier ook eens zo'n kabel gehad, denk dat het een kabel was voor de RD ipv FS1...

Ik kan mis zijn hoor....

nee dat is het niet.. kijk dit is de kabel (besteld van jmpb):

Kilometerkabel FS1 Origineel

Omschrijving:

Kilometer Tellerkabel.
Yamaha FS1.

Origineel Yamaha.

( Let op, past niet op een DX )
Bedrag: €13.00
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

de kant met de moerdop moet bij je kilometer teller en de dikke kant moet in je voorem deksel, wel een rubbere o ring in de sleuf doen anders valt hij der zo weer uit.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs-ael »

^^daar hoort een borg klemmetje in
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

daar heb ik totnu toe een rubberen O ring omheen gestopt, en werkt maar heb ook geen borg klem daarvoor :wink:
geo

Bericht door geo »

Triforce schreef:daar heb ik totnu toe een rubberen O ring omheen gestopt, en werkt maar heb ook geen borg klem daarvoor :wink:

ze horen er allebei in te zitten zowel de o-ring als het klemmetje.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

oow, weet ik dat ook weer :wink:
Timonk

Bericht door Timonk »

maar het probleem is dat het stukje wat in je remdeksel gaat iets te lang is.. de kabel steekt ongeveer 2 cm uit die dikke ring die je in je wiel moet stoppen, terwijl dat gaatje maar ongeveer 1cm diep is.. snappen jullie? of is deze uitleg te wazig.. :)
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

heb je het geprobeert om hem helemaal erop te doen of past het gewoon niet, ik weet niet als het veel kwaad kan als je er wat vanaf haalt
Timonk

Bericht door Timonk »

Triforce schreef:heb je het geprobeert om hem helemaal erop te doen of past het gewoon niet, ik weet niet als het veel kwaad kan als je er wat vanaf haalt

het past gewoon niet nee, hij is echt te lang.. en als je er een stukje afknipt gaat die kabel ravelen, dat heb ik al met een andere kabel geprobeert.. misschien is er een andere oplossing?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

hij zou er toch echt in moeten passen, of er zit nog iets in de gaten van de waar de kabels in moeten
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Wij hebben de kabel gewoon goed zitten, maar de binnenkabel wil te ver het gaatje bij de vooremdeksel omdat er zo'n soort goudkleurig ringetje om de binnenkabel zit die eigelijk wat meer naar onderen zou moeten... En dan past het heele gebeuren niet in die deksel door dat die kabel te lang is....
Plaats reactie