Moet me toch van het hart

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Moet me toch van het hart

Bericht door fs1man »

Slecht gerestaureerde yamaha,s aanbieden voor de hoofdprijs.
Mischien komt het omdat ik wat ouder ben en in de jaren 70 het begin en het einde mee heb gemaakt van de fs1, of omdat ik door mijn werk zijdelings ook een beetje te maken heb met gerestaureerde auto,s.
Nu staan er weer verschillende fs1 tjes op marktplaats, zogenaamd gerestaureerd, maar restaureren is niet een frame opschuren ff zwart spuiten en een berg nieuwe imi onderdelen er op zetten, de kleurdelen spuiten op een kleur die er op lijkt.
of een hoge tank spuiten in 1j5 stijl en vervolgens de gerepareerde yamaha, als gerestaureerd op marktplaats zetten voor de hoofdprijs.
Op zich is er nog genoeg spul te koop maar dat word angstvallig vast gehouden om de prijs op te drijven.
Gisteren loop ik een verfwinkel binnen in nijmegen, en informeer naar inkt lakken, hij kon mij als ik een kleurdeel lever de kleuren precies leveren, ik weet niet wat de prijs is omdat dat per kleur verschild.
Ik ga zelf ook aan de gang met 2 fs1 tjes bouwen, ook vanaf 0 zeg maar maar de kleur delen wil ik zoals ze orgineel waren, niet wat er op lijkt zeg maar.
Ik noem het expres niet restaureren omdat ik ook imi spul ga gebruiken waar nodig, of als t niet anders kan.
Ik hoop vandaag of morgen een pakketje onderdelen binnen te krijgen uit almere, en van schaafsma.
het zijn voornamelijk voorvork onderdelen en een draadboom en zijkontaktslot voor een ptje.
Met de hoge prijzen die nu gevraagd worden is het denk ik niet zo vreemd dat je geen yamaha meer tegen komt op straat.
Als de mijne klaar zijn zullen ze ook best wat gekost hebben maar ze gaan wel rijden, welliswaar alleen bij mooi weer maar ze gaan de straat op 8)
[b]
geo

Re: Moet me toch van het hart

Bericht door geo »

joscabrio schreef:Slecht gerestaureerde yamaha,s aanbieden voor de hoofdprijs.
Mischien komt het omdat ik wat ouder ben en in de jaren 70 het begin en het einde mee heb gemaakt van de fs1, of omdat ik door mijn werk zijdelings ook een beetje te maken heb met gerestaureerde auto,s.
Nu staan er weer verschillende fs1 tjes op marktplaats, zogenaamd gerestaureerd, maar restaureren is niet een frame opschuren ff zwart spuiten en een berg nieuwe imi onderdelen er op zetten, de kleurdelen spuiten op een kleur die er op lijkt.
of een hoge tank spuiten in 1j5 stijl en vervolgens de gerepareerde yamaha, als gerestaureerd op marktplaats zetten voor de hoofdprijs.
Op zich is er nog genoeg spul te koop maar dat word angstvallig vast gehouden om de prijs op te drijven.
Gisteren loop ik een verfwinkel binnen in nijmegen, en informeer naar inkt lakken, hij kon mij als ik een kleurdeel lever de kleuren precies leveren, ik weet niet wat de prijs is omdat dat per kleur verschild.
Ik ga zelf ook aan de gang met 2 fs1 tjes bouwen, ook vanaf 0 zeg maar maar de kleur delen wil ik zoals ze orgineel waren, niet wat er op lijkt zeg maar.
Ik noem het expres niet restaureren omdat ik ook imi spul ga gebruiken waar nodig, of als t niet anders kan.
Ik hoop vandaag of morgen een pakketje onderdelen binnen te krijgen uit almere, en van schaafsma.
het zijn voornamelijk voorvork onderdelen en een draadboom en zijkontaktslot voor een ptje.
Met de hoge prijzen die nu gevraagd worden is het denk ik niet zo vreemd dat je geen yamaha meer tegen komt op straat.
Als de mijne klaar zijn zullen ze ook best wat gekost hebben maar ze gaan wel rijden, welliswaar alleen bij mooi weer maar ze gaan de straat op 8)
[b]

Ik kan niets ander zeggen dan dat ik het hier helemaal mee eens ben.
Over de gangbare prijzen die er tegenwoordig voor deze zogenaamde gerestaureerde brommer worden gevraagt ga ik mij niet uitspreken.
Je moet er vooral op letten dat je geen appelen met peren gaat vergelijken.
Iedereen weet dat een goed opgemaakte brommer, en hier bedoel ik mee kleurdelen, bestikkering, technisch in orde enz, in princiepe onverkoopbaar wordt. Gewoonweg omdat je als je de geinvesteerde som er terug wil uithalen, er gewoonweg niemand is die die brommer nog wil betalen.
Daarom een fs1 restaureren doe je uit liefde voor het model, als je er geld mee wil verdienen dan zoek je beter een andere bron van inkomsten. Of je er nu gaat mee rijden of je zet hem in de living dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Ikzelf heb voor mij uitgemaakt dat mijn brommers zo vaak als mogelijk zullen bollen.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

over die prijzen ben ik het ook wel met je eens, echte "koopjes" vind je niet meer, en dat is vooral dankzij internet,
restaureren is natuurlijk een ruim begrip, ik vind nu niet dat als je imi onderdelen gebruikt je het daarom niet restaureren kan noemen,
sommige onderdelen zijn gewoon niet meer orgineel te vinden, dus dan heb je uiteindelijk weinig keuze,
volgens mij zolang het met liefde voor de brommer gebeurt er veel kan, er is natuurlijk dan wel een verschil in de prijs die je kan/mag/wilt vragen,
ik verkoop af en toe ook een brommer, en als de brommer orgineel is vraga ik ook een prijs voor ene orginele, maar van die mense die prijze van ene orginele vragen ,
maar als je dan tegoei kijkt zie je dat de helft imi is of ander model ofzo vind ik het ook wel schandalig...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Onder restauratie versta ik de kleurdelen in de goede kleur, de onderdelen van het betreffende jaar er op.
Ik weet ook wel dat sommige onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn, of niet meer te krijgen zijn.
En het maakt ook niet uit als er één of twee imi onderdelen op zitten, wat mij stoord is dat wat hier boven ook al opgemerkt wordt is dat er geadverteerd wordt met een kompleet gereviseerde fs1, en dan blijkt de helft uit imitatie te bestaan.
In zo een geval praat je over een opgeknapte fs1, maar niet over een gerestaureerde.
Waar ik nu mee bezig ben is ook geen restauratie, maar wel opknappen.
en ik weet ook dat ik daar bij verkoop geen wereldprijs voor zal beuren, waarschijnlijk niet eens mijn eigen geld.
Het is een feit dat in de seventies van de 10 fs1 tjes er 9 verbouwd werden, wat op zich ook wel weer persoonlijker was.
Ik deed het zelf ook, en dat zal ik nu ook gaan doen, vandaar dat mijn projekt geen restauratie is, het is bijvoorbeeld niet te vergelijken met wat niels met zijn blauwe aan het doen is, dat zie ik wel als een restauratie.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:clap:
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Iedereen verstaat weer wat anders onder restaureren, opknappen of reviseren, dat is denk ik het grootste probleem ;)
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd ik vind mijn street met schijfrem en sam's roode street even goed een restauratie al zijn die uiteraard een totaal andere orde dan bijv. niels zn 378, dus dat hangt er maar vanaf wat je er onder verstaat

en over de (hoofd)vraagprijzen vind ik dat iedereen min of meer mag vragen wat ie wil. MAAR dan wel aanbieden zoals het is, dus niet "alles origineel" erbij zetten als dat niet zo is.
dat vind ik nog het ergste, want niet iedereen ziet dat verschil

beter als alle fs1 zooi gewoon waardeloos was, zou het niet gestolen worden en kunnen wij lekker goedkoop verder hobbyen :lol: :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

indiase restauratie, die bombay Vespas etc.. :lol:

het telt gewoon af.. das ook altijd zo geweest denk ik.
net als antiek glas of oude LP's..

en de prijzen en plotselinge handeldrift is typisch voor Nederland denk ik
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik denk dat dat meer aan iets ligt wat je hier beter niet te hard kan zeggen :lol: :P maar wat zichzelf uiteindelijk weer oplost :lol:
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

je kunt ook zeiken over banale dingen...
je moet jezelf maar een mongoo vinden als je je opgeknapte of gerestaureerde brommer, whatever, gaat verkopen voor zo weinig mogelijk geld.... :roll: zoeits noemt men de vrije markt... als je het hier niet mee eens bent verkoop je brommer dan aan mij voor een aardappel o i d... :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik verkoop liever helemaal niet behalve als iemand iets nodig heeft wat ik over heb :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Opzich ben ik het helemaal met je eens, er zijn zeker maar weinig FS1's die echt tot op het boutje origineel zijn gerestaureerd en die dan ook die titel "verdienen", en helemaal op markplaats kan naar mijn idee niets aan die titel voldoen.
Alleen deze regel heb ik wel even wat over te zeggen:

joscabrio schreef:Op zich is er nog genoeg spul te koop maar dat word angstvallig vast gehouden om de prijs op te drijven.

Vasthouden van onderdelen vind ik ook niet echt bevorderlijk voor het aanbod, maar stel dat je nou een aantal dingen hebt gevonden of met heel veel moeite heb gezocht, alleen je hebt er achteraf toch even niets aan.
Dan ga je dat toch niet per definitie verkopen? En dat ben je ook zeker niet verplicht.
Maar het lijkt zo dat men al snel de term handelaar gebruikt als je wat onderdelen te koop hebt, helemaal als dat zeer exclusieve onderdelen zijn (want dat houdt men vast), en dan mag men je automatisch niet?
Als je het dan vasthoudt voor jezelf is het prijs opdrijven en word je ook met de nek aangekeken?

Het is maar net hoe je dit voor jezelf bepaalt. Iedereen gaat op zijn manier met de hobby om, aanbod of geen aanbod... :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

geo schreef:Iedereen weet dat een goed opgemaakte brommer, en hier bedoel ik mee kleurdelen, bestikkering, technisch in orde enz, in princiepe onverkoopbaar wordt. Gewoonweg omdat je als je de geinvesteerde som er terug wil uithalen, er gewoonweg niemand is die die brommer nog wil betalen.

In mijn 378 zit tot nu toe ong. 1750 euro, zou niemand die kopen dan? :P :close:
Het is maar net hoe duur je het zelf maakt..........

Als je al begint met een brommer bij Almere vandaan voor 9000 euro en dan nog moet gaan restaureren :lol:
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Niels schreef:
geo schreef:Iedereen weet dat een goed opgemaakte brommer, en hier bedoel ik mee kleurdelen, bestikkering, technisch in orde enz, in princiepe onverkoopbaar wordt. Gewoonweg omdat je als je de geinvesteerde som er terug wil uithalen, er gewoonweg niemand is die die brommer nog wil betalen.

In mijn 378 zit tot nu toe ong. 1750 euro, zou niemand die kopen dan? :P :close:
Het is maar net hoe duur je het zelf maakt..........

Als je al begint met een brommer bij Almere vandaan voor 9000 euro en dan nog moet gaan restaureren :lol:

In geen 1750 jaar €1750,- voor een antieke bromfiets...
Die dingen moeten rijden, met zoveel mogelijk goedkope brol erop !
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs-ael »

dan wil je niet weten wat mijn 1j5 gekost heeft :wink:

en nee die komt nooit meer te koop :wink:
(hij zou ook niet te verkopen zijn)
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie