Mischien komt het omdat ik wat ouder ben en in de jaren 70 het begin en het einde mee heb gemaakt van de fs1, of omdat ik door mijn werk zijdelings ook een beetje te maken heb met gerestaureerde auto,s.
Nu staan er weer verschillende fs1 tjes op marktplaats, zogenaamd gerestaureerd, maar restaureren is niet een frame opschuren ff zwart spuiten en een berg nieuwe imi onderdelen er op zetten, de kleurdelen spuiten op een kleur die er op lijkt.
of een hoge tank spuiten in 1j5 stijl en vervolgens de gerepareerde yamaha, als gerestaureerd op marktplaats zetten voor de hoofdprijs.
Op zich is er nog genoeg spul te koop maar dat word angstvallig vast gehouden om de prijs op te drijven.
Gisteren loop ik een verfwinkel binnen in nijmegen, en informeer naar inkt lakken, hij kon mij als ik een kleurdeel lever de kleuren precies leveren, ik weet niet wat de prijs is omdat dat per kleur verschild.
Ik ga zelf ook aan de gang met 2 fs1 tjes bouwen, ook vanaf 0 zeg maar maar de kleur delen wil ik zoals ze orgineel waren, niet wat er op lijkt zeg maar.
Ik noem het expres niet restaureren omdat ik ook imi spul ga gebruiken waar nodig, of als t niet anders kan.
Ik hoop vandaag of morgen een pakketje onderdelen binnen te krijgen uit almere, en van schaafsma.
het zijn voornamelijk voorvork onderdelen en een draadboom en zijkontaktslot voor een ptje.
Met de hoge prijzen die nu gevraagd worden is het denk ik niet zo vreemd dat je geen yamaha meer tegen komt op straat.
Als de mijne klaar zijn zullen ze ook best wat gekost hebben maar ze gaan wel rijden, welliswaar alleen bij mooi weer maar ze gaan de straat op

[b]