yamaha rd50m
yamaha rd50m
hi,
ik heb waarschijnlijk morgen onderdelen voor mijn rd50 binnen.
dus hij zal wel weer iets van 50 lopen(als de ontsteking het probleem is)
ik wil maarten ook bedanken voor de hulp.
maar de brommer moet natuurlijk wel wat harder lopen:P
dus even paar vragen:
wat is een goeie vertanding? ik heb nu 14 voor 41 achter en volgens mij
kan dat achtertandwiiel een stuk groter toch?
ik wil ook een nieuwe carburateur kopen maar 20mm is togh zeker wat te
groot voor een 50cc?
100 euro voor een 16 mm vind ik op dit moment wat te duur.
past een fs1 carburateur ook op een rd50m?
gr.roald
ik heb waarschijnlijk morgen onderdelen voor mijn rd50 binnen.
dus hij zal wel weer iets van 50 lopen(als de ontsteking het probleem is)
ik wil maarten ook bedanken voor de hulp.
maar de brommer moet natuurlijk wel wat harder lopen:P
dus even paar vragen:
wat is een goeie vertanding? ik heb nu 14 voor 41 achter en volgens mij
kan dat achtertandwiiel een stuk groter toch?
ik wil ook een nieuwe carburateur kopen maar 20mm is togh zeker wat te
groot voor een 50cc?
100 euro voor een 16 mm vind ik op dit moment wat te duur.
past een fs1 carburateur ook op een rd50m?
gr.roald
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik zou, als ik van jou was, es een lijst maken, zodat je in de juiste volgorde kan beginnen.
alles begint met de cylinder en de piston, en hoe graag die benzine lust,
en hoe hoogtoerig die is.
dan komt de cylinderkop, die maakt de compressie
de bougie moet volgen op de compressie en de carb (meer is kouder)
carb zorgt voor het voedsel, maar wordt gelimiteerd door het spruitstuk,
20mm carb op 10mm spruitstuk heeft geen zin, kijk eerst welke stukken je kan krijgen, kies dan een carb
(mag van eender wat zijn, op een rd heb je massas plaats)
dan heb je nog je ontsteking en vliegwiel, zéér belangrijk wat je daarmee doet.
(origineel, verlichten, punten of niet, electronisch, binnenrotor etc)
dan kom je uit bij de uitlaat, en hoofdzakelijk de lengte ervan (kort=trekken, lang=snelheid)
alles hangt aan elkaar, we zeiden al eerder dat een tweetakt een akkoord met vele snaren was..
begin je van een originele setup, waarop restricties zitten, dan is het gemakkelijk om te starten. Je kan alles naar een originele 'snelle' setup brengen. Dat gaat het langste en het betrouwbaarste blijven werken.
Wil je daar voorbij (inboeten aan zekerheid doorgaans) dan moet je het hele akkoord herstemmen, en weer van voren af aan beginnen
zo één 'magisch' component kan enkel bestaan op een gelimiteerde versie (je haalt er de bottleneck uit, en plots werkt alles)
dit is toch voor cirquit hé, anders mag ik je dat allemaal niet zeggen denk ik
alles begint met de cylinder en de piston, en hoe graag die benzine lust,
en hoe hoogtoerig die is.
dan komt de cylinderkop, die maakt de compressie
de bougie moet volgen op de compressie en de carb (meer is kouder)
carb zorgt voor het voedsel, maar wordt gelimiteerd door het spruitstuk,
20mm carb op 10mm spruitstuk heeft geen zin, kijk eerst welke stukken je kan krijgen, kies dan een carb
(mag van eender wat zijn, op een rd heb je massas plaats)
dan heb je nog je ontsteking en vliegwiel, zéér belangrijk wat je daarmee doet.
(origineel, verlichten, punten of niet, electronisch, binnenrotor etc)
dan kom je uit bij de uitlaat, en hoofdzakelijk de lengte ervan (kort=trekken, lang=snelheid)
alles hangt aan elkaar, we zeiden al eerder dat een tweetakt een akkoord met vele snaren was..
begin je van een originele setup, waarop restricties zitten, dan is het gemakkelijk om te starten. Je kan alles naar een originele 'snelle' setup brengen. Dat gaat het langste en het betrouwbaarste blijven werken.
Wil je daar voorbij (inboeten aan zekerheid doorgaans) dan moet je het hele akkoord herstemmen, en weer van voren af aan beginnen
zo één 'magisch' component kan enkel bestaan op een gelimiteerde versie (je haalt er de bottleneck uit, en plots werkt alles)
dit is toch voor cirquit hé, anders mag ik je dat allemaal niet zeggen denk ik

when men were men, and helmets were for divers
absoluut... voor de rest staat ie in de schuur:P
maar bijvoorbeeld 16 mm kan toch nog wel op een
50cc? en boven de 20 mm is dan eerder voor 60/70
en dat spruitstuk gewoon bij je carburateur kopen, gewoon
16mm carburateur is 16 mm spruitstuk.
maar jij zegt: eerst bijvoorbeeld een 60cc kopen voordat
je verder gaat of een 50 snel.... want ik heb net een nieeuwe
50cc moeten kopen en dan heb ik nu niet echt trek een nieuwe
te kopen.
die ontsteking daar blijf ik na morgen voorlopig even af, daar heb
ik nu zoveel problemen mee gehad
ik wil zeker niet inboeten aan zekerheid ik vind +\- 70 km\u hard
genoeg maar de 50-55 die hij nu met heel veel moeite haalt vind
ik gewoon een stuk te zacht
iniedergeval bedankt,het is een mooi verhaal
en ik denk
dat ik er zeker wwat aan zal hebben ik ga eerst even een lijstje
maken
gr.roald
maar bijvoorbeeld 16 mm kan toch nog wel op een
50cc? en boven de 20 mm is dan eerder voor 60/70
en dat spruitstuk gewoon bij je carburateur kopen, gewoon
16mm carburateur is 16 mm spruitstuk.
maar jij zegt: eerst bijvoorbeeld een 60cc kopen voordat
je verder gaat of een 50 snel.... want ik heb net een nieeuwe
50cc moeten kopen en dan heb ik nu niet echt trek een nieuwe
te kopen.
die ontsteking daar blijf ik na morgen voorlopig even af, daar heb
ik nu zoveel problemen mee gehad

ik wil zeker niet inboeten aan zekerheid ik vind +\- 70 km\u hard
genoeg maar de 50-55 die hij nu met heel veel moeite haalt vind
ik gewoon een stuk te zacht
iniedergeval bedankt,het is een mooi verhaal

dat ik er zeker wwat aan zal hebben ik ga eerst even een lijstje
maken
gr.roald
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Hey Roald,
die hulp is graag gedaan hoor!
zie ook zeker eens dat je uitlaat niet helemaal dicht zit, dat heb ik met mijn rd gehad en daardoor liep die ook maar 50,
ik heb zelf een 16 mm carb, is vrij goed voor een rd, af en toe de zoekertjessites afgaan en geluk hebben, dan vind je er wel eentje voor een prijsje,
tis zoals sam zegt, je kan heel veel verandere, maar als je 60-70 wilt gaan ga je er waarschijnlijk al graken met een degelijke uitlaat en een 16 mm carb,
en goeie afstelling natuurlijk!
die hulp is graag gedaan hoor!
zie ook zeker eens dat je uitlaat niet helemaal dicht zit, dat heb ik met mijn rd gehad en daardoor liep die ook maar 50,
ik heb zelf een 16 mm carb, is vrij goed voor een rd, af en toe de zoekertjessites afgaan en geluk hebben, dan vind je er wel eentje voor een prijsje,
tis zoals sam zegt, je kan heel veel verandere, maar als je 60-70 wilt gaan ga je er waarschijnlijk al graken met een degelijke uitlaat en een 16 mm carb,
en goeie afstelling natuurlijk!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
roald-yamaha rd50m schreef:..
maar jij zegt: eerst bijvoorbeeld een 60cc kopen voordat
je verder gaat of een 50 snel.... ..
hahha, als je me beter zou kennen, zou je weten dat ik nooit iemand zou aanraden om een 60cc te kopen

in mijn ogen is dat valsspelen

denk dat mijn brommertje wel als voorbeeld kan dienen om te staven dat' met 49cc best ook hard kan gaan
when men were men, and helmets were for divers
ik zal eens kijken, dus geen 60cc
, ik heb
zelf ook liever gewoon 50cc erop eerst maar es kijken
naar een 16mm, ik heb stefan nog verder niet gezien
op het forum.
hopen dat de problemen morgen opgelost zijn en dat ie
iniedergeval loopt, we gaan met 4 zundapp's een kreidler
een t-ford en hopelijk dan een yamaha naar hellevoet
gaan er nog meer van julie of niet?

zelf ook liever gewoon 50cc erop eerst maar es kijken
naar een 16mm, ik heb stefan nog verder niet gezien
op het forum.
hopen dat de problemen morgen opgelost zijn en dat ie
iniedergeval loopt, we gaan met 4 zundapp's een kreidler
een t-ford en hopelijk dan een yamaha naar hellevoet

gaan er nog meer van julie of niet?
nou de onderdelen ware n vanochtend binnen hoor, dus vanmiddag gelijk aan de slag gegaan met solderen enz. en na veel gedoe deed hij het dus eindelijk..... maar niet zoals ik verwacht had
.
hij loopt stationair goed en in zijn 1 wil die nog een beetje trekken in zijn 2 al een stuk minder en in zijn 3 gaat hij alleen maar langzamer......
nog suggesties???? carburateur heb ik al geprobeerd af te stellen......

hij loopt stationair goed en in zijn 1 wil die nog een beetje trekken in zijn 2 al een stuk minder en in zijn 3 gaat hij alleen maar langzamer......
nog suggesties???? carburateur heb ik al geprobeerd af te stellen......
je wilt niet weten hoevaak ik daar al mee aan de haal ben geweest:P
ik heb nu net de condensator en puntjes vervangen.
ik denk dat ik nu rond de 50 keer mijn ontsteking opnieuw heb afgesteld
omdat het geen originele is en hij er niet op hoort(zo heb ik hem gekocht)
je kon hem niet verstellen dus we hebben de sleuven zelf moeten vijlen.
ik heb nu net de condensator en puntjes vervangen.
ik denk dat ik nu rond de 50 keer mijn ontsteking opnieuw heb afgesteld
omdat het geen originele is en hij er niet op hoort(zo heb ik hem gekocht)
je kon hem niet verstellen dus we hebben de sleuven zelf moeten vijlen.