Ik heb op mijn standaard fs1 2RU een 16mm gezet omdat het met de 10mm echt niet uit te houden was. Dit maakte een wereld van verschil maar mijn hij gaat nog steeds veels te langzaam. De top ligt nu op 55 (komt door de overbrenging 45 achter voor wat anders) en dan verwacht je dat hij redelijk snel optrekt, maar het duurt 10 seconden ( ) voordat ie op de 40 zit. En de afstelling is al goed.
Mijn vraag is dus, wat kan ik het beste doen (liefst zo goedkoop mogelijk) om em sneller te laten gaan?
Ik heb nu een orginele uitlaat erop zitten en kan er zo'n immi snel (die van €30) erop zetten. Maakt dat veel vershil? Of ik kan een nieuwe cilinder kopen en daar de spoelpoorten e.d. van vergroten maar daar heb ik ook niet zo'n zin in. En hoe zit het met de inlaatschijf groter maken?
ik zou beginnen met de inlaatschijf aan te passen idd
-gaat de piston omhoog->gaat open
-op topdood moet hij dicht zijn (niet beginnen sluiten, maar dicht zijn)
wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat
steek een B8 bougie
dat moet al wat schillen, zeker in trekken
die uitlaat zou hem ook wel deugd doen, zeker als je nu een 29mm bocht hebt steken en een orri 2RU-pijp
YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat steek een B8 bougie
Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat" ?
YamaSam schreef:wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt staat steek een B8 bougie
Thx! Ik heb er nu een 7 bougie in zitten. Maar wat bedoel je precies met "wees er zeker van dat je punten openen als de piston1.8 voor het bovenste punt
staat" ?
1; Schuifmaat in bougiegat steken.
2; Zuiger op het hoogste punt zetten en 1,8mm terugdraaien met je vliegwiel.
3; Contactpunten moeten bij 1,8 voor BDP (bovenste dode punt) beginnen open te gaan.
4; dit controleer je het best door middel van een sigaretteblaadje tussen de punten te steken en zo 1 keer ronddraaien zodat ze klem zitten en dan 1,8 voor BDP kun je de sigaretteblaadjes net lostrekken tussen je contactpuntjes uit.
Giel_fs1 schreef:100cc bami blok? prijs/vermogen verhouding ben je goedkoop uit? en het is niet moeilijk om dr op te zette
Dat is moeilijk erop te zetten. En hier in 026 zetten ze de rollerbank altijd recht voor de oprit van de school, maar daar heb ik wel ervaring mee En ik kan alle aeroxjes en senda's eruit rijden Maar zijn die dingen wat? En voor hoeveel kan je zo'n kreng krijgen?
300 euro, en kwa prijs/snelheid is er denk ik niet veel beters (als je niet echt "into" tunen bent dan,e n het gereedschap niet hebt ervoor).
Edit:
ik zie net 270 euro zelfs. Typ bij marktplaats.nl fs1 in en het is de 1e advertentie
Immi FS1 cilindertje kost tussen de 30 en 50 euro.
Met een snelle schijf, 16mm carb, tandwielverhouding 1 voor/3 achter en juist afgesteld loopt dat vlot 70+.
Hoef je nix aan te vijlen, is gewoon uit de doos snel.
Je moet wel van toeren en een hoop gefluit onder je houden.