ik krijg hem niet goed aan de praat
ik krijg hem niet goed aan de praat
hallo
ik heb een groot probleem
ik heb mijn fs1 opgeknapt
en het blok gereviseerd
en ik krijg hem niet an de praat
ik heb de onsteking geprobeerd afgesteld op 0,35 tussen nieuwe contact punten (oude was het pootje versleten)
ik heb een zeer mooie bauwe vonk bij bougie
als ik een kick geef met de kickstarter
en handchoke hendel open zetten en hij loopt 5sec en verdrr niet meer
wat kan het probleem zijn
ik zit zelf te denken tijdstip niet goed
maar de grondplaat is niet verstelbaar
zal ik deze verstelbaar kunne maken
om de bevestegings gaten ovaal te maken
of is dit verkeerd om te doen
ik weet dat er veel gedikusieerd wordt op het forum
en ik heb vele doorgelezen maar niks helpt
wie kan mij helpen met ideeen
alvast bedankt
ik heb een groot probleem
ik heb mijn fs1 opgeknapt
en het blok gereviseerd
en ik krijg hem niet an de praat
ik heb de onsteking geprobeerd afgesteld op 0,35 tussen nieuwe contact punten (oude was het pootje versleten)
ik heb een zeer mooie bauwe vonk bij bougie
als ik een kick geef met de kickstarter
en handchoke hendel open zetten en hij loopt 5sec en verdrr niet meer
wat kan het probleem zijn
ik zit zelf te denken tijdstip niet goed
maar de grondplaat is niet verstelbaar
zal ik deze verstelbaar kunne maken
om de bevestegings gaten ovaal te maken
of is dit verkeerd om te doen
ik weet dat er veel gedikusieerd wordt op het forum
en ik heb vele doorgelezen maar niks helpt
wie kan mij helpen met ideeen
alvast bedankt
er staat een originele cabrateur op
met sproeier 100
er zitte nieuwe pakkinge tussen
moet er tusse spruitstuk en motor vloeibare pakking tussen
want de compresie is goed volgens mij
en als ik probeer te starte in de uitleg geef ik geen gas als ik gas geef verzuipt hij gelijk en ook als ik de shoke niet probeer
dus loopt even met shoke hendel vast
met sproeier 100
er zitte nieuwe pakkinge tussen
moet er tusse spruitstuk en motor vloeibare pakking tussen
want de compresie is goed volgens mij
en als ik probeer te starte in de uitleg geef ik geen gas als ik gas geef verzuipt hij gelijk en ook als ik de shoke niet probeer
dus loopt even met shoke hendel vast
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ik heb onlangs ook ontdekt waar bij mijn brommer de fout zat (zoek maar naar mijn topic, ik had ongeveer dezelfde problemen)
ik heb alle bouten in het blok vervangen door inbusbouten met daaronder een sluitring
maar het probleem was dat die bouten een hogere kop hebben, en met die sluitring en nog hogere kop dan de originele kruiskopschroefjes, en daardoor sloot de pakking van het spruitstuk niet goed af, omdat de boutkoppen van de bouten waarmee mijn membraan vastzitten, te lang waten en het carter raakte
dus controleer dat eens even, en als je zoals mij inbusbouten hebt gebruikt, vervang deze dan terug naar de originele schroefjes.
ik heb alle bouten in het blok vervangen door inbusbouten met daaronder een sluitring
maar het probleem was dat die bouten een hogere kop hebben, en met die sluitring en nog hogere kop dan de originele kruiskopschroefjes, en daardoor sloot de pakking van het spruitstuk niet goed af, omdat de boutkoppen van de bouten waarmee mijn membraan vastzitten, te lang waten en het carter raakte
dus controleer dat eens even, en als je zoals mij inbusbouten hebt gebruikt, vervang deze dan terug naar de originele schroefjes.
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Ok, ik heb net je probleem gelezen en dit is het volgende wat ik denk dat je mag proberen;
Onsteking-> De timing van je ontsteking regel je niet door het grondplaat te verzetten en ovale gaten te maken enzo.
Timing van je ontsteking regel je met je contactpunten. (Hierover staat genoeg op 't forum)
Is je bougie droog, nat of zeiknat na die paar keer kicken en draaien?
(Probeer ook meteen eens een nieuwe of andere bougie)
Carburator-> Ik denk net zoals triforce dat het je carburator is.
Aan je uitleg te horen krijgt ie benzine en daarna meteen niet meer...
1) Staat je benzinekraantje open?
2) Loopt je benzinekraantje goed? (trek je benzinedarmpje uit aan je carburator en doe even het kraantje open)
3) Staat je carb. goed aangesloten op je spruitstuk?
4) heb je rotzooi of roest in de tank dat af en toe kan meelopen?
5) Het bakje van je carb onderin, maak dat eens proper met benzine.
6) je kunt ook je carb. volledig uiteen draaien en een nachtje in thinner laten weken. (niet je keerringen van de carb dat vreet aan) Blaas je sproeier eens uit.
7) is er eigelijk nog verse benzine in de tank? (Dat was vroeger ook een van m'n problemen, tank effe spoelen met benzine en terug verse erin)
Hoe staat je gasnaald? Probeer ze eens te verstellen, misschien lukt dat.
9) Tis ook beter van je volledige setup hier te posten zodat iedereen wat meer weet.
10) Welke sproeier heb je?
Deze en nog meerdere dingen kun je zo al proberen zonder te veel uiteen te draaien. Ga ze stap voor stap na en dan kun je deze al uitsluiten tenzij je ze natuurlijk al allemaal geprobeerd hebt.
Onsteking-> De timing van je ontsteking regel je niet door het grondplaat te verzetten en ovale gaten te maken enzo.
Timing van je ontsteking regel je met je contactpunten. (Hierover staat genoeg op 't forum)
Is je bougie droog, nat of zeiknat na die paar keer kicken en draaien?
(Probeer ook meteen eens een nieuwe of andere bougie)
Carburator-> Ik denk net zoals triforce dat het je carburator is.
Aan je uitleg te horen krijgt ie benzine en daarna meteen niet meer...
1) Staat je benzinekraantje open?
2) Loopt je benzinekraantje goed? (trek je benzinedarmpje uit aan je carburator en doe even het kraantje open)
3) Staat je carb. goed aangesloten op je spruitstuk?
4) heb je rotzooi of roest in de tank dat af en toe kan meelopen?
5) Het bakje van je carb onderin, maak dat eens proper met benzine.
6) je kunt ook je carb. volledig uiteen draaien en een nachtje in thinner laten weken. (niet je keerringen van de carb dat vreet aan) Blaas je sproeier eens uit.
7) is er eigelijk nog verse benzine in de tank? (Dat was vroeger ook een van m'n problemen, tank effe spoelen met benzine en terug verse erin)

9) Tis ook beter van je volledige setup hier te posten zodat iedereen wat meer weet.
10) Welke sproeier heb je?
Deze en nog meerdere dingen kun je zo al proberen zonder te veel uiteen te draaien. Ga ze stap voor stap na en dan kun je deze al uitsluiten tenzij je ze natuurlijk al allemaal geprobeerd hebt.
hallo
jerrow
bedankt voor de tips ik heb bijna alles geprobeerd
de gasnaald verstelle moet ik nog doen
de bougie is nieuw(alles bijna)en is na het kicke nat en zwart
kan teveel benzine krijge
caberateur is zuiver met spoeier 100 en nieuwkraantje
frederik
dat is een goede van jou
ik heb alle boute van het blok vernieuwd met kruiskop origineel dus
behalve het spruitstuk daar heb ik inbus in zitte
ik ga die eens verwissellen ik heb er vrijkorte inzitte
ik ga eens meten met schuifmaat hoe lang ze kunne zijn en vernieuwe door kruiskop
jerrow
bedankt voor de tips ik heb bijna alles geprobeerd
de gasnaald verstelle moet ik nog doen
de bougie is nieuw(alles bijna)en is na het kicke nat en zwart
kan teveel benzine krijge
caberateur is zuiver met spoeier 100 en nieuwkraantje
frederik
dat is een goede van jou
ik heb alle boute van het blok vernieuwd met kruiskop origineel dus
behalve het spruitstuk daar heb ik inbus in zitte
ik ga die eens verwissellen ik heb er vrijkorte inzitte
ik ga eens meten met schuifmaat hoe lang ze kunne zijn en vernieuwe door kruiskop
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar