stilvallen eenmaal opgewarmd
stilvallen eenmaal opgewarmd
hej ik heb een vreemd probleem, ik zal het proberen ineens zo volledig mogelijk uit te leggen.
ik was aan het experimenteren met grotere sproeiers, eerst een 120 gestoken nu nog een grotere (standaard uit een immitatiecarb 16mm, staat geen maat op), hij reed steeds beter naarmate sproeier groter werd.
nu was ik gisteren lekker aan het rijden in de zon en ineens, na een kwartiertje op volle toeren begint de wijzer te zakken, alsof ik compressie verloor en hij viel helemaal stil, langzaam maar zeker. ik dacht direct aan een warmloper dus trok de koppeling in en wachtte even. piston zat niet vast. dus ik probeer hem te starten en na een beetje pruttelen startte hij weer en reed perfect, welliswaar 5 km trager, trok ook minder. na 4 min. rijden weer hetzelfde... langzaam uitvallen. weer even gestopt weer geprobeerd. startte na wat pruttelen en ging in hoge toeren. zo is het nog vijf keer gebeurt, ik heb een andere bougie geprobeerd bij een maat.. zelfde probleem. omdat ik met een andere sproeier zat heb ik die even doorgeblazen maar telkens na een paar min. rijden doet ie het weer. ik denk dat het iets met de ontsteking is? bougie geeeft wel vonk maar geel en niet blauw. Ik vindt het heel vreemd omdat hij wel goed startte en goed in toeren ging, even goed rijd en dan ineens stilvalt. weet iemand raad?? danku, martijn
ik was aan het experimenteren met grotere sproeiers, eerst een 120 gestoken nu nog een grotere (standaard uit een immitatiecarb 16mm, staat geen maat op), hij reed steeds beter naarmate sproeier groter werd.
nu was ik gisteren lekker aan het rijden in de zon en ineens, na een kwartiertje op volle toeren begint de wijzer te zakken, alsof ik compressie verloor en hij viel helemaal stil, langzaam maar zeker. ik dacht direct aan een warmloper dus trok de koppeling in en wachtte even. piston zat niet vast. dus ik probeer hem te starten en na een beetje pruttelen startte hij weer en reed perfect, welliswaar 5 km trager, trok ook minder. na 4 min. rijden weer hetzelfde... langzaam uitvallen. weer even gestopt weer geprobeerd. startte na wat pruttelen en ging in hoge toeren. zo is het nog vijf keer gebeurt, ik heb een andere bougie geprobeerd bij een maat.. zelfde probleem. omdat ik met een andere sproeier zat heb ik die even doorgeblazen maar telkens na een paar min. rijden doet ie het weer. ik denk dat het iets met de ontsteking is? bougie geeeft wel vonk maar geel en niet blauw. Ik vindt het heel vreemd omdat hij wel goed startte en goed in toeren ging, even goed rijd en dan ineens stilvalt. weet iemand raad?? danku, martijn
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Uhm met een te kleine sproeier komt hij vaak beter op toeren dan met een te grote sproeier, want met een te grote gaat ie viertakten (heel erg pruttelen, niet op de stotter mannier xD).
Maar gewoon afstellen tot je bougie mooi koffiebruin (met melk) kleurt.. dus denk dat je wel 130 of 140 kan proberen aangezien die met 120 nog wit is.
Maar gewoon afstellen tot je bougie mooi koffiebruin (met melk) kleurt.. dus denk dat je wel 130 of 140 kan proberen aangezien die met 120 nog wit is.
ok ik heb het gevonden..... de cilinder is heeeeelemaal kapot.
piston en cilinder staan vol met krassen, van een milimeter diep, er zijn van de bovenkant van de piston stukken afgebroken, het is een soep geworden. hoe kan dit? ik heb niet met te weinig smering gereden. zou hij warmgelopen zijn? dat zou toch niet mogen ik had net 280 km gereden met die cilinder (het is wel een chinese) en dan met grotere sproeier, dat zou toch een warmloper tegen moeten gaan? zou het kunnen dat, doordat hij "te goed" reed die cilinder da gewoon ni aankon?
piston en cilinder staan vol met krassen, van een milimeter diep, er zijn van de bovenkant van de piston stukken afgebroken, het is een soep geworden. hoe kan dit? ik heb niet met te weinig smering gereden. zou hij warmgelopen zijn? dat zou toch niet mogen ik had net 280 km gereden met die cilinder (het is wel een chinese) en dan met grotere sproeier, dat zou toch een warmloper tegen moeten gaan? zou het kunnen dat, doordat hij "te goed" reed die cilinder da gewoon ni aankon?