Opknappen yamaha fs1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Dellacore

Opknappen yamaha fs1

Bericht door Dellacore »

[align=center]Hallo,
Ik heb net een Yamaha fs1 gekocht van iemand die ze opknapt.
Hij staat in perfecte staat en er staan nog originele stukken op.
Hoewel hij lekker rijd wil ik toch het een en ander aanpassen, er staan bijvoorbeeld geen pinkers op, de tromper werkt niet en de spaken en de uitlaat zijn wat roest.
Ik weet niet veel af van brommers, ik pik enkel op wat men broer er over weet en hij weet enkel een booster op te knappen.

Hij stelt voor om originele pinkers, uitlaat en spaken te bestellen op internet (hij weet nog niet ofk ook een nieuwe tromper nodig heb) en die dan te laten monteren in een garage.
De garage vraagt wel 50 euro per werk uur (en als ze de pinkers, tromper, uitlaat en spake moete fixe zal dat wel een flinke rekening zijn)
Voor de spaken kan ik hem natuurlijk binnen doen bij een fietsemaker.
(andere garages in de buurt die aan deze brommer willen of kunnen werken hebben we niet)

Misschien kan iemand uitleggen (aan men broer) hoe je dit alles moet klaarspelen? Hij weet veel van brommers en zal het wel verstaan denk ik.[/align]
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

ik zou het zowiezo niet bij een garage laten doen,
uitlaat vervangen enzo is echt doodsimpel, de pinkers eropzetten enzo is zeker met het elektrische schema op het forum ook geen probleem, je wielen kan je ook nog zelf spaken en laten uitlijnen bij een fietsemaken,
zo heb je al snel meer dan 100 euro uitgespaard...

eventueel kan ik of iemand anders van het forum je ook wel helpen, ik zit in leuven op kot, is denk ik nite zo overdreve ver van vilvoorde.

een foto van je fs1 is trouwens ook altijd welkom :D
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Dellacore

Bericht door Dellacore »

Afbeelding

Mijn broer had al naar het elektrische schema gekeken maar snapte er niet veel van..
Uitlaat zal hij misschien wel kunnen.
Misschien is het zowieso beter als ik langs ga bij iemand die me kan uitleggen hoe het werkt.
Leuven is idd niet ver van Vilvoorde..
Misschien kunnen we dan eens afspreken?

Eerst moet ik toch alle onderdelen bestellen, ik ben aan het kijken op jmpb.nl en fs1shop.nl.
Pinkers, uitlaat en spaken (kweet niet hoe je de tromper maakt? moetk die ook bestellen of??)

Maar kvind precies geen uitlaat :s en kweet ook niet welke spaken ik moet bestellen.
arggg
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik zou het inderdaad ook niet laten doen, een FS1 is een van de meest eenvoudige bromfietsen... je kan alles zelf doen! :P
En wat is een "tromper"? :lol:
Dellacore

Bericht door Dellacore »

Ne toeter, tromper, .. ? ;p
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ah ok, jah weet ik veel :P
Zo heb je wel meer van die Belgische woorden...

Maar mooie FS1 trouwens, vast best een hele mooie FS1 van te maken zonder al te veel moeite :wink: 8)
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Niels schreef:Ah ok, jah weet ik veel :P
Zo heb je wel meer van die Belgische woorden...

Maar mooie FS1 trouwens, vast best een hele mooie FS1 van te maken zonder al te veel moeite :wink: 8)

Ik wist ook nie wa ne tromper was zur.

Hier noemen ze da een toewed. :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

als de claxon stuk is kan je denk ik best een nieuwe kope, maar kan natuurlijk ook zijn dat ergens draadje ofzo verkeerd zit,
normaal heb je ook aansluiting voor je pinkers dus is het neit veel meer dan gewoon inpluggen,
uitlaten vindt je denk ik wel op de verkoopsites, best gewoon een imi uitlaat kopen denk ik,
en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
fs50
100km gereden
100km gereden

Bericht door fs50 »

als je problemen hebt wil ik je ook best wat helpen hoor.

woon in Nieuwenrode en werk in Vilvoorde

en zoals iedereen hier zegt, ge moet er niet mee naar een garage gaan, leer je zelf niets van en kost je klauwen vol geld

laat maar iets weten als ik kan helpen
David
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Yamaha rd50m schreef:en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij

Voor en achter zijn niet hetzelfde, achter heb je een verdikking!
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Niels schreef:
Yamaha rd50m schreef:en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij

Voor en achter zijn niet hetzelfde, achter heb je een verdikking!

owkey, weer iets bijgeleerd dan :D
Dellacore

Bericht door Dellacore »

Ik wou misschien deze bestellen ?

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0648
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0662

En heb nog steeds geen uitlaat gevonden :s how strange ..
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Dellacore

Bericht door Dellacore »

Ja had ik al bekeken, enkel uitlaat bochten, onderlangse uitlaat en nog een andere hoge uitlaat (die ik niet mooi vind)
Diezelfde van op mij fs1 staat er niet tussen.. denk ik
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Dan zal je wel een originele uitlaat hebben, die worden nergens verkocht en zijn lastig te vinden in goede staat :(
Plaats reactie