Opknappen yamaha fs1
Opknappen yamaha fs1
[align=center]Hallo,
Ik heb net een Yamaha fs1 gekocht van iemand die ze opknapt.
Hij staat in perfecte staat en er staan nog originele stukken op.
Hoewel hij lekker rijd wil ik toch het een en ander aanpassen, er staan bijvoorbeeld geen pinkers op, de tromper werkt niet en de spaken en de uitlaat zijn wat roest.
Ik weet niet veel af van brommers, ik pik enkel op wat men broer er over weet en hij weet enkel een booster op te knappen.
Hij stelt voor om originele pinkers, uitlaat en spaken te bestellen op internet (hij weet nog niet ofk ook een nieuwe tromper nodig heb) en die dan te laten monteren in een garage.
De garage vraagt wel 50 euro per werk uur (en als ze de pinkers, tromper, uitlaat en spake moete fixe zal dat wel een flinke rekening zijn)
Voor de spaken kan ik hem natuurlijk binnen doen bij een fietsemaker.
(andere garages in de buurt die aan deze brommer willen of kunnen werken hebben we niet)
Misschien kan iemand uitleggen (aan men broer) hoe je dit alles moet klaarspelen? Hij weet veel van brommers en zal het wel verstaan denk ik.[/align]
Ik heb net een Yamaha fs1 gekocht van iemand die ze opknapt.
Hij staat in perfecte staat en er staan nog originele stukken op.
Hoewel hij lekker rijd wil ik toch het een en ander aanpassen, er staan bijvoorbeeld geen pinkers op, de tromper werkt niet en de spaken en de uitlaat zijn wat roest.
Ik weet niet veel af van brommers, ik pik enkel op wat men broer er over weet en hij weet enkel een booster op te knappen.
Hij stelt voor om originele pinkers, uitlaat en spaken te bestellen op internet (hij weet nog niet ofk ook een nieuwe tromper nodig heb) en die dan te laten monteren in een garage.
De garage vraagt wel 50 euro per werk uur (en als ze de pinkers, tromper, uitlaat en spake moete fixe zal dat wel een flinke rekening zijn)
Voor de spaken kan ik hem natuurlijk binnen doen bij een fietsemaker.
(andere garages in de buurt die aan deze brommer willen of kunnen werken hebben we niet)
Misschien kan iemand uitleggen (aan men broer) hoe je dit alles moet klaarspelen? Hij weet veel van brommers en zal het wel verstaan denk ik.[/align]
-
- 7500km gereden
ik zou het zowiezo niet bij een garage laten doen,
uitlaat vervangen enzo is echt doodsimpel, de pinkers eropzetten enzo is zeker met het elektrische schema op het forum ook geen probleem, je wielen kan je ook nog zelf spaken en laten uitlijnen bij een fietsemaken,
zo heb je al snel meer dan 100 euro uitgespaard...
eventueel kan ik of iemand anders van het forum je ook wel helpen, ik zit in leuven op kot, is denk ik nite zo overdreve ver van vilvoorde.
een foto van je fs1 is trouwens ook altijd welkom
uitlaat vervangen enzo is echt doodsimpel, de pinkers eropzetten enzo is zeker met het elektrische schema op het forum ook geen probleem, je wielen kan je ook nog zelf spaken en laten uitlijnen bij een fietsemaken,
zo heb je al snel meer dan 100 euro uitgespaard...
eventueel kan ik of iemand anders van het forum je ook wel helpen, ik zit in leuven op kot, is denk ik nite zo overdreve ver van vilvoorde.
een foto van je fs1 is trouwens ook altijd welkom

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia

Mijn broer had al naar het elektrische schema gekeken maar snapte er niet veel van..
Uitlaat zal hij misschien wel kunnen.
Misschien is het zowieso beter als ik langs ga bij iemand die me kan uitleggen hoe het werkt.
Leuven is idd niet ver van Vilvoorde..
Misschien kunnen we dan eens afspreken?
Eerst moet ik toch alle onderdelen bestellen, ik ben aan het kijken op jmpb.nl en fs1shop.nl.
Pinkers, uitlaat en spaken (kweet niet hoe je de tromper maakt? moetk die ook bestellen of??)
Maar kvind precies geen uitlaat :s en kweet ook niet welke spaken ik moet bestellen.
arggg
- jerrow
- 1000km gereden
-
- 7500km gereden
als de claxon stuk is kan je denk ik best een nieuwe kope, maar kan natuurlijk ook zijn dat ergens draadje ofzo verkeerd zit,
normaal heb je ook aansluiting voor je pinkers dus is het neit veel meer dan gewoon inpluggen,
uitlaten vindt je denk ik wel op de verkoopsites, best gewoon een imi uitlaat kopen denk ik,
en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij
normaal heb je ook aansluiting voor je pinkers dus is het neit veel meer dan gewoon inpluggen,
uitlaten vindt je denk ik wel op de verkoopsites, best gewoon een imi uitlaat kopen denk ik,
en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 100km gereden
-
- 7500km gereden
Niels schreef:Yamaha rd50m schreef:en spaken moet je gewoon voor trommelremkopen, voor en achter zijn dezelfde volgens mij
Voor en achter zijn niet hetzelfde, achter heb je een verdikking!
owkey, weer iets bijgeleerd dan

Ik wou misschien deze bestellen ?
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0648
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0662
En heb nog steeds geen uitlaat gevonden :s how strange ..
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0648
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0662
En heb nog steeds geen uitlaat gevonden :s how strange ..
-
- 7500km gereden