Beste forumleden, sinds mijn caburateur een keertje uitmekaar is geweest lekt hij..Ik weet alleen nog niet waardoor die lekt. Ik heb de pakking nagekeken en die ziet er goed uit, verder heb ik loodgieters tape om het schroefje aan de onderkant gewikkeld en er toen weer ingeschroefd, maar hij blijft benzine lekken. Hij spuugt ook wat benzine uit als ik de motor wil starten met kick start. Die opening waar je dat gas schuifje ziet(weet niet hoe het heet maar dat goudkleurige cylindertje) uit dat gat komt er een beetje uit. Wie weet er raad om dit op te lossen?
Alvast bedankt
jonnotje schreef:waar je schroefje door je vlotterbak heen gaat, bij dat schroefdraad in de carb zelf hoort ook een rubber ringetje te zitten,,, is die misschien weg?
Ik heb dit probleem ook. Onder de carb zit toch zo'n leidinkje met een schroefje? Dat schroefje kan je losser maken en dan kan je de benzine uit de vlotter laten lopen als je de carb eruit haalt. Misschien heb je dat schroefje niet echt goed dicht of is dat ding kapot. Bij mij sluit ie niet helemaal en lekt ie een klein beetje benzine als je de benzinekraan openlaat staan. Maar ik ga (als mijn brommer door de keuring is geweest) er een 16mm carb op zetten, dus ik doe geen moeite om het bij mij te fixen.
Jawel ik heb zo'n zwart slangetje eronder lopen die ergens voor dient, aleen weet ik niet waarvoor...vanaf dat punt waar dat slangetje begint zit een schroefje waar je als ware benzine kan aftappen
Daan1990 schreef:Ik heb dit probleem ook. Onder de carb zit toch zo'n leidinkje met een schroefje? Dat schroefje kan je losser maken en dan kan je de benzine uit de vlotter laten lopen als je de carb eruit haalt. Misschien heb je dat schroefje niet echt goed dicht of is dat ding kapot. Bij mij sluit ie niet helemaal en lekt ie een klein beetje benzine als je de benzinekraan openlaat staan. Maar ik ga (als mijn brommer door de keuring is geweest) er een 16mm carb op zetten, dus ik doe geen moeite om het bij mij te fixen.
ja dat kan het zijn
had ik laatst ook hele vlotterbakje was eraf gevallen doordat die schroef was losgetrild
weg mijn volle tank benzine