condensator!
condensator!
beste fs'1'ers,
paar dagen geleden heb ik de contactpunten vervangen, en goed afgesteld. alles liep lekker totdat hij gister afsloeg (en bleef afslaan) als hij warm werd. als hij afkoelde deed hij het weer prima.
typisch geval van de condensator vervangen lijkt me. nou ik heb een originele condensator gekocht, het ene draadje aan de cotnactpunten gedaan, het ander verbonden met het draadje van de spoel en die vastgesoldeerd aan het draad waar ze aan vast zaten.
daarna netjes een stukje tape (geen isolatie tape) eroverheen gedaan, maar nu doet hij niks meer!, vonkt niet meer.
alles is bij mijn weten goed aangesloten enzo, maar wat kan het dan zijn? als ik aan de individuele draadjes trok kon ik ze niet lostrekken uit het soldeer, dus het lijkt me dat dat goed is?
miss. ligt het aan hoe de draden door de grondplaat geleid worden? bij mijn weten heb ik het draadje naar de contactpuntjes ook goed vastgedraaid. volgorde is als volgt: eerst een soort lapje, dan het draadje, dan een ringetje, dan het moertje.
wie o wie heeft een idee?
paar dagen geleden heb ik de contactpunten vervangen, en goed afgesteld. alles liep lekker totdat hij gister afsloeg (en bleef afslaan) als hij warm werd. als hij afkoelde deed hij het weer prima.
typisch geval van de condensator vervangen lijkt me. nou ik heb een originele condensator gekocht, het ene draadje aan de cotnactpunten gedaan, het ander verbonden met het draadje van de spoel en die vastgesoldeerd aan het draad waar ze aan vast zaten.
daarna netjes een stukje tape (geen isolatie tape) eroverheen gedaan, maar nu doet hij niks meer!, vonkt niet meer.
alles is bij mijn weten goed aangesloten enzo, maar wat kan het dan zijn? als ik aan de individuele draadjes trok kon ik ze niet lostrekken uit het soldeer, dus het lijkt me dat dat goed is?
miss. ligt het aan hoe de draden door de grondplaat geleid worden? bij mijn weten heb ik het draadje naar de contactpuntjes ook goed vastgedraaid. volgorde is als volgt: eerst een soort lapje, dan het draadje, dan een ringetje, dan het moertje.
wie o wie heeft een idee?
- fs1wesley
- 100km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- fs1wesley
- 100km gereden
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
hallo, ik heb laatst een condensator gekocht en als ik hem meet op weerstand geeft mijn multimeter aan dat er kortsluiting is. Ik ben naar de winkel geweest en gezegd dat ie kapot is, maar ze zeggen daar dat ie in orde is en dat je een condensator maar kan meten als ie opgeladen is? Hebben ze nu gelijk in de winkel of niet?
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
bramme schreef:hallo, ik heb laatst een condensator gekocht en als ik hem meet op weerstand geeft mijn multimeter aan dat er kortsluiting is. Ik ben naar de winkel geweest en gezegd dat ie kapot is, maar ze zeggen daar dat ie in orde is en dat je een condensator maar kan meten als ie opgeladen is? Hebben ze nu gelijk in de winkel of niet?
een condensator kan je alleen meten als hij geladen is. om te kijken of hij het doet heb je scopebeeld nodig. bij draaiende motor kan je dan de ontladingen zien op het scope schermpje (pieken en dalen). met een gewone multimeter kan je naar mijn weten geen condensator doormeten. als je weet dat hij geladen is kan je met een multimeter kijken of er spanning op staat(Volt) maar de ontlading gaat zo snel dat het eigenlijk alleen te zien is met een HELE goede multimeter.
- fs1wesley
- 100km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens