condensator!

Alles over de techniek en sleutelen
jurriaan

condensator!

Bericht door jurriaan »

beste fs'1'ers,

paar dagen geleden heb ik de contactpunten vervangen, en goed afgesteld. alles liep lekker totdat hij gister afsloeg (en bleef afslaan) als hij warm werd. als hij afkoelde deed hij het weer prima.

typisch geval van de condensator vervangen lijkt me. nou ik heb een originele condensator gekocht, het ene draadje aan de cotnactpunten gedaan, het ander verbonden met het draadje van de spoel en die vastgesoldeerd aan het draad waar ze aan vast zaten.

daarna netjes een stukje tape (geen isolatie tape) eroverheen gedaan, maar nu doet hij niks meer!, vonkt niet meer.

alles is bij mijn weten goed aangesloten enzo, maar wat kan het dan zijn? als ik aan de individuele draadjes trok kon ik ze niet lostrekken uit het soldeer, dus het lijkt me dat dat goed is?

miss. ligt het aan hoe de draden door de grondplaat geleid worden? bij mijn weten heb ik het draadje naar de contactpuntjes ook goed vastgedraaid. volgorde is als volgt: eerst een soort lapje, dan het draadje, dan een ringetje, dan het moertje.

wie o wie heeft een idee?
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

dat afslaan als hij warm is en koud weer goed doet duid ook op een kapotte bobine!
edje

Bericht door edje »

heb je ook op de condensator zelf gesoldeerd?
jurriaan

Bericht door jurriaan »

nee, ik heb niet op de condensator zelf gesoldeerd, de draadjes zaten er al aan!
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

Lijkt me een nieuwe kapotte condensator...
jurriaan

Bericht door jurriaan »

maar het was verdikke een orginele yamaha condensator! imi dingen heb ik juist niet gekocht omdat die kapot zijn als ze nog niet gebruikt zijn toch?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik gebruik mijn imi condensator al 2 jaar, en werkt nog als hij zou moeten doen 8), en je moet maar net geluk hebben met imitatie spul
fs1wesley
100km gereden
100km gereden
Contacteer:

Bericht door fs1wesley »

alls an kapot zelfs het echte spul maar het zal wel een productie foutje zijn
denk ik heb het vakr gehoord
niels16

ko

Bericht door niels16 »

waar zit die condensator eigenlijk
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

heb je een licht schuurpapiertje tussen die nieuwe punten gewreven om de transportpap eraf te doen??

dat laagje werkt isolerend
when men were men, and helmets were for divers
fs1wesley
100km gereden
100km gereden
Contacteer:

Bericht door fs1wesley »

de condensator zit bij de ontsteking
niels :wink: das zown klijn rond busje
bramme
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door bramme »

hallo, ik heb laatst een condensator gekocht en als ik hem meet op weerstand geeft mijn multimeter aan dat er kortsluiting is. Ik ben naar de winkel geweest en gezegd dat ie kapot is, maar ze zeggen daar dat ie in orde is en dat je een condensator maar kan meten als ie opgeladen is? Hebben ze nu gelijk in de winkel of niet?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

bramme schreef:hallo, ik heb laatst een condensator gekocht en als ik hem meet op weerstand geeft mijn multimeter aan dat er kortsluiting is. Ik ben naar de winkel geweest en gezegd dat ie kapot is, maar ze zeggen daar dat ie in orde is en dat je een condensator maar kan meten als ie opgeladen is? Hebben ze nu gelijk in de winkel of niet?

een condensator kan je alleen meten als hij geladen is. om te kijken of hij het doet heb je scopebeeld nodig. bij draaiende motor kan je dan de ontladingen zien op het scope schermpje (pieken en dalen). met een gewone multimeter kan je naar mijn weten geen condensator doormeten. als je weet dat hij geladen is kan je met een multimeter kijken of er spanning op staat(Volt) maar de ontlading gaat zo snel dat het eigenlijk alleen te zien is met een HELE goede multimeter.
fs1wesley
100km gereden
100km gereden
Contacteer:

Bericht door fs1wesley »

het kan wel met een multie meter
maar dan moet je eeen duurdere hebben
die kan ook dingne laden ;)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Twowheeler schreef:[HELE goede multimeter.
:wink:
Plaats reactie