ik heb pas een 2RU en heb hem gereviseerd en gespoten,
ik stond versteld van de kwaliteit, na 32000 km op de teller nog geen enkele slijtage op tandwielen in het carter!
ik heb echter enkele problemen, ik heb een nieuw koppelingswormsetje gekocht maar ik snap niet goed hoe het in het carterdeksel moet. het kogeltje in het holle buisje tegen de stelschroef? aan het oude wormwieltje was gelast en geen kogel aanwezig, vandaar. zie foto
ik heb ook problemen met de achtervering, ik haalde ze eraf om op de poetsen en in de wd40 te zetten tegen roest, ik had er al op gereden en ze stonden ontzettend strak, dus ik haal ze een voor een van het frame en wat blijkt, de rechter staat ultra hard, vering is zelfs krom en veerde niet uit toen ik hem eraf haalde.
Toen de eerste eraf kwam sprong de linkse meteen recht en nu is de linkse bijna de helft zo lang als de rechtse. zie foto.
zijn deze veren verstelbaar? ik heb er al wat aan gedraait maar zonder effect.
ik heb ook nog een warmloper gehad met min originele cilinder, daar zit een kap in van een zuigerveertje dus ik heb een nieuwe gekocht, chinese rommel dus. Die spoelpoorten zaten bijna helemaal verstopt met gietbramen, dus die heb ik eruit gedremeld, maar de cilinderwand bij de bovenste spoelpoorten ter hoogte van het cilinderhemd is wel extreem dun geworden(o,4 mm). kan dit kwaad denken jullie? misschien een stukje verder eraf halen? bij de rechter en linker spoelpoort is er nog 0,9-1mm cilinderwand.
alvast bedankt
cheers martijn

de veringen

chinese cilinder

nieuw wormwiel -> juist?

oud wormwiel