Schijf of membraan

Alles over de techniek en sleutelen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien.
Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin :lol: :lol:

Anders had de R1 ook wel een schijfinlaat :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Jooaah ik war laatst bij dn tinus, die het nu dubbele roterende inlaat op de R1
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:lol: whaha
waarom zet addy er dan een membraan op?
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

op da bami blok :D
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

ik ga liever uit van een man met 34 jaar ervaring dan leeftijdsgenoten zonder tastbaar spul.

en bamiblok is uitzondering en naar mijn mening niet mooi margoed
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

snap ik maar als een schijf inlaat zo goed is, waarom zet addy er dan een membraan op?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

petje schreef:ik ga liever uit van een man met 34 jaar ervaring dan leeftijdsgenoten zonder tastbaar spul.

en bamiblok is uitzondering en naar mijn mening niet mooi margoed

Nah, en toch hebben we alle 2 het verschil gemerkt. Een membraan is een "variabele" inlaat, dus zo heel gek is het niet dat het lekkerder rijdt ;) ik wil onder mijn eigen brommer iig niets anders meer
Jelle

Bericht door Jelle »

petje schreef:zonder tastbaar spul.


het is neit omdat je geen gerestoreerde snelle originele fs1 hebt en dat je nog jong bent dat je zoiets niet kan weten :?


waarom moet je toch altijd eerst een fs1 gerestaureerd hebben vooraleer je 'iets' kan weten :?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Idd. naar mijn idee kan je dan alleen maar omgaan met een sleutel en een schroevendraaier in plaats van dat je technisch bezig bent...

Ik geloof meer mijn eigen gevoel dan leeftijdsgenoten die niet eens hun eigen blokken reviseren :lol:
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

blok

Bericht door FS1SE »

au au au richt on the nose
edje

Bericht door edje »

Niels schreef:Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien.
Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin :lol: :lol:

Anders had de R1 ook wel een schijfinlaat :lol:


dacht niet dat een r1 een 50cc 1 cilinder tweetakt was :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Niet? :shock: :shock: Naja Minarelli AM6 enzo dan :P

Maar als je onder de 15.000 toeren blijft heb je niet zoveel winst met een schijfinlaat (bijna verwaarloosbaar).
Dus waarom dan een schijfinlaat als een membraan alleen maar zuiniger is :roll:

En ik denk dat Sam hier de enige is die in de buurt komt van die 15.000 :lol:
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

ik zit met me werk in de techniek...en heb me nog nooit in een blokje verdiept, maar zo moeilijk lijkt me dat niet

maar waarom zou ik er moeite voor doen als Addy het geweldig kan.

en Fs1e± niet zo druk doen
edje

Bericht door edje »

petje schreef:ik zit met me werk in de techniek...en heb me nog nooit in een blokje verdiept, maar zo moeilijk lijkt me dat niet

maar waarom zou ik er moeite voor doen als Addy het geweldig kan.

en Fs1e± niet zo druk doen


reken er op dat een 2t blokje moeilijk in elkaar steekt, professionele tuners ontdekken nog steeds weer andere dingen :wink:

@niels, ik zeg ook niet dat een roterende inlaat beter is, maar het blijft mooie techniek :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Zeker is het mooie techniek! Wees blij dat je een FS1 rijdt, dat is een van de weinigen waar het origineel op zit/zat.
De rest is allemaal van zuigergestuurd meteen naar membraan gegaan :P

Een FS1 blok is ook niet zo moeilijk :P

Maar petje moet niet meteen beginnen met "tastbaar blabla" want dat was helemaal niet de discussie, het ging erom waarom je een schijfinlaat kiest boven membraan.
Plaats reactie