Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien.
Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin
petje schreef:ik ga liever uit van een man met 34 jaar ervaring dan leeftijdsgenoten zonder tastbaar spul.
en bamiblok is uitzondering en naar mijn mening niet mooi margoed
Nah, en toch hebben we alle 2 het verschil gemerkt. Een membraan is een "variabele" inlaat, dus zo heel gek is het niet dat het lekkerder rijdt ik wil onder mijn eigen brommer iig niets anders meer
Niels schreef:Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien. Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin
Anders had de R1 ook wel een schijfinlaat
dacht niet dat een r1 een 50cc 1 cilinder tweetakt was
Maar als je onder de 15.000 toeren blijft heb je niet zoveel winst met een schijfinlaat (bijna verwaarloosbaar).
Dus waarom dan een schijfinlaat als een membraan alleen maar zuiniger is
En ik denk dat Sam hier de enige is die in de buurt komt van die 15.000
Zeker is het mooie techniek! Wees blij dat je een FS1 rijdt, dat is een van de weinigen waar het origineel op zit/zat.
De rest is allemaal van zuigergestuurd meteen naar membraan gegaan
Een FS1 blok is ook niet zo moeilijk
Maar petje moet niet meteen beginnen met "tastbaar blabla" want dat was helemaal niet de discussie, het ging erom waarom je een schijfinlaat kiest boven membraan.