goeie sproeiert

Alles over de techniek en sleutelen
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

goeie sproeiert

Bericht door Dingetje »

hallo, ik ben net terug van vakantie en wil mn 2ru goed afstellen
voordat ik op vakantie ging ben ik al bezig geweest maar het is nog niet helemaal gelukt
het probleem zit um in de sproeier, de ontsteking heb ik al goed afgesteld

sinds ik mn uitlaat heb ontkoold liep ie goed alleen hield ie in op top (te weinig benzine)
toen heb ik dr een grotere sproeier ingedaan(160), daarmee liep ie al beter maar nog steeds hield ie in
toen heb ik 170 erin gedaan en nu houdt ie iets minder in op top maar nog steeds wel vervelend
ik kan met 4/5 gas 60 rijden, maar volgas gaat ie haperen

moet er nu een nog grotere sproeier in of zou het iets anders kunnen zijn?
edje

Bericht door edje »

bougiekleur bij volgas?
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

een beetje donkerbruin
edje

Bericht door edje »

een of twee maatjes kleiner :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

stel je je luchtschroef ook telkens bij wanneer je een andere sproeier hebt gestoken?
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

nee luchtschroef draai k niet bij
ik heb wel beetje mee zitten rommelen maar uiteindelijk gewoon laten staan hoe ie stond
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

dat kan je best wel telkens doen hoor, kan goed zijn dat ie dan lekker richting top gaat..

zie dat je brommer warmstaat, en draai de stationaire schroef links, zodat ie toeren begint te maken (de schuif moet ietsje omhoogstaan)
draai nu aan de afstalschroef, een kwart links, effe wachten en terug,
hoor dan of het toerental omhoog gaat op één van die twee plaatsen

het is de bedoeling hem zo hard mogelijk te laten draaien met het afstellen van die schroef. Als hij teveel herrie begint te maken, kan je dan de stationaire weer wat minderen..

origineel is de luchtschroef op deze carb, bedoelt om anderhalve toer opengedraaid te staan, dus dé ideale sproeier voor jouw specifieke setup, is er dus één die het hardste draait op anderhalve toer open.

veel success
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

ok hier kan ik wel wat mee, dankje :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als dan blijkt dat je de schroef bijna helemaal dicht moet draaien, dan moet je een grotere sproeier steken :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Dingetje
250km gereden
250km gereden
Berichten: 362
Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
Locatie: Voorburg

Bericht door Dingetje »

ik heb gister ff met de luchtschroef zitten proberen
hij stond eerst op 2 slagen(720 graden) uit
nu staat ie anderhalve slag uit( 540 graden)
maar ik merk eigenlijk geen verschil
volgas houdt ie af en toe nog steeds in
soms tegen wind in niet, maar met de wind wel
luchtstelschroef nog iets verder indraaien?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand :wink:
when men were men, and helmets were for divers
geo

Bericht door geo »

YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand :wink:

Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

geo schreef:
YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand :wink:

Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.

:( weet het me te zeggen waar ge ze gevonden hebt Geo, ik zoek er ook al een eind achter.. die lange van stage6 heb ik uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand die een planten-vernevelingsapparaat wilde maken :lol:
was daar ook ni echt van te spreken.. dan heb ik originele mikunis besteld bij de brommerman achter de hoek, maar dat bleken dan die lange mikuni's te zijn..
daar doe ik het nu mee, maar ik heb de indruk dat die lange wat last hebben met hun toevoer in het benepen vlotterbakje van de fs1carb..
when men were men, and helmets were for divers
geo

Bericht door geo »

YamaSam schreef:
geo schreef:
YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand :wink:

Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.

:( weet het me te zeggen waar ge ze gevonden hebt Geo, ik zoek er ook al een eind achter.. die lange van stage6 heb ik uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand die een planten-vernevelingsapparaat wilde maken :lol:
was daar ook ni echt van te spreken.. dan heb ik originele mikunis besteld bij de brommerman achter de hoek, maar dat bleken dan die lange mikuni's te zijn..
daar doe ik het nu mee, maar ik heb de indruk dat die lange wat last hebben met hun toevoer in het benepen vlotterbakje van de fs1carb..

der moeten er toch op het forum zitten die weten waar je deze kan verkrijgen, je hoort toch regelmatig van een maatje groter of een maatje kleiner gestoken. En meestal maten die eindigen op een 10 tal, dat zijn toch de ori mikumi's.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

toch zie je ze zelden, die korte.. tenzij 150, die origineel in de fs1carbs geleverd worden
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie