goeie sproeiert
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
goeie sproeiert
hallo, ik ben net terug van vakantie en wil mn 2ru goed afstellen
voordat ik op vakantie ging ben ik al bezig geweest maar het is nog niet helemaal gelukt
het probleem zit um in de sproeier, de ontsteking heb ik al goed afgesteld
sinds ik mn uitlaat heb ontkoold liep ie goed alleen hield ie in op top (te weinig benzine)
toen heb ik dr een grotere sproeier ingedaan(160), daarmee liep ie al beter maar nog steeds hield ie in
toen heb ik 170 erin gedaan en nu houdt ie iets minder in op top maar nog steeds wel vervelend
ik kan met 4/5 gas 60 rijden, maar volgas gaat ie haperen
moet er nu een nog grotere sproeier in of zou het iets anders kunnen zijn?
voordat ik op vakantie ging ben ik al bezig geweest maar het is nog niet helemaal gelukt
het probleem zit um in de sproeier, de ontsteking heb ik al goed afgesteld
sinds ik mn uitlaat heb ontkoold liep ie goed alleen hield ie in op top (te weinig benzine)
toen heb ik dr een grotere sproeier ingedaan(160), daarmee liep ie al beter maar nog steeds hield ie in
toen heb ik 170 erin gedaan en nu houdt ie iets minder in op top maar nog steeds wel vervelend
ik kan met 4/5 gas 60 rijden, maar volgas gaat ie haperen
moet er nu een nog grotere sproeier in of zou het iets anders kunnen zijn?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
dat kan je best wel telkens doen hoor, kan goed zijn dat ie dan lekker richting top gaat..
zie dat je brommer warmstaat, en draai de stationaire schroef links, zodat ie toeren begint te maken (de schuif moet ietsje omhoogstaan)
draai nu aan de afstalschroef, een kwart links, effe wachten en terug,
hoor dan of het toerental omhoog gaat op één van die twee plaatsen
het is de bedoeling hem zo hard mogelijk te laten draaien met het afstellen van die schroef. Als hij teveel herrie begint te maken, kan je dan de stationaire weer wat minderen..
origineel is de luchtschroef op deze carb, bedoelt om anderhalve toer opengedraaid te staan, dus dé ideale sproeier voor jouw specifieke setup, is er dus één die het hardste draait op anderhalve toer open.
veel success
zie dat je brommer warmstaat, en draai de stationaire schroef links, zodat ie toeren begint te maken (de schuif moet ietsje omhoogstaan)
draai nu aan de afstalschroef, een kwart links, effe wachten en terug,
hoor dan of het toerental omhoog gaat op één van die twee plaatsen
het is de bedoeling hem zo hard mogelijk te laten draaien met het afstellen van die schroef. Als hij teveel herrie begint te maken, kan je dan de stationaire weer wat minderen..
origineel is de luchtschroef op deze carb, bedoelt om anderhalve toer opengedraaid te staan, dus dé ideale sproeier voor jouw specifieke setup, is er dus één die het hardste draait op anderhalve toer open.
veel success
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
ik heb gister ff met de luchtschroef zitten proberen
hij stond eerst op 2 slagen(720 graden) uit
nu staat ie anderhalve slag uit( 540 graden)
maar ik merk eigenlijk geen verschil
volgas houdt ie af en toe nog steeds in
soms tegen wind in niet, maar met de wind wel
luchtstelschroef nog iets verder indraaien?
hij stond eerst op 2 slagen(720 graden) uit
nu staat ie anderhalve slag uit( 540 graden)
maar ik merk eigenlijk geen verschil
volgas houdt ie af en toe nog steeds in
soms tegen wind in niet, maar met de wind wel
luchtstelschroef nog iets verder indraaien?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand
Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
geo schreef:YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand
Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.


was daar ook ni echt van te spreken.. dan heb ik originele mikunis besteld bij de brommerman achter de hoek, maar dat bleken dan die lange mikuni's te zijn..
daar doe ik het nu mee, maar ik heb de indruk dat die lange wat last hebben met hun toevoer in het benepen vlotterbakje van de fs1carb..
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:geo schreef:YamaSam schreef:probeer es één toer uit, dan zou je tien groter van sproeier moeten steken,
merk je echt geen verschil, dan is er iets anders aan de hand
Waar kan ik ergens een setje passende lage sproeierskopen van mikumi kopen.
Ik heb wel een setje van stage 6, maar deze zijn iets hoger dan de originele.
Als ik deze hogere gebruik moet ik dan de hoogte van de gasnaald aanpassen.
weet het me te zeggen waar ge ze gevonden hebt Geo, ik zoek er ook al een eind achter.. die lange van stage6 heb ik uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand die een planten-vernevelingsapparaat wilde maken
![]()
was daar ook ni echt van te spreken.. dan heb ik originele mikunis besteld bij de brommerman achter de hoek, maar dat bleken dan die lange mikuni's te zijn..
daar doe ik het nu mee, maar ik heb de indruk dat die lange wat last hebben met hun toevoer in het benepen vlotterbakje van de fs1carb..
der moeten er toch op het forum zitten die weten waar je deze kan verkrijgen, je hoort toch regelmatig van een maatje groter of een maatje kleiner gestoken. En meestal maten die eindigen op een 10 tal, dat zijn toch de ori mikumi's.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: