de laatste van vandaag, alle gaskabel en olieproblemen zijn zo ongeveer opgelost, nu doet zich het volgende voor:
zonder kapje van het motorblok rijdt mn brommer super, met kapje erop rijdt hij hooguit 30.
kortom, mijn idee is dat hij te weinig lucht krijgt. nu heb ik aan het schroefje onderin de luchtpoort van de carb zitten draaien, maar dat had niet echt iets van effect.
zonder kap rijden (en dan goed rijden) is voor mij geen optie, dus heeft iemand nog een nuttige suggestie over hoe je de afstelling van lucht met je benzine goed afstelt?
Ja zeker wel, wanneer je kapje eraf is, en je kijkt recht op je teur dan zit er
Voorop dachtik maar een schroefje, die kun je helemaal indraaien, en dan moet je even kijken hoever je m uit moet draaien (dacht dat dat ongeveer tussen de 1 en 2 volle slagen was, maar da's afstelwerk)
occ1s schreef:Ja zeker wel, wanneer je kapje eraf is, en je kijkt recht op je teur dan zit er Voorop dachtik maar een schroefje, die kun je helemaal indraaien, en dan moet je even kijken hoever je m uit moet draaien (dacht dat dat ongeveer tussen de 1 en 2 volle slagen was, maar da's afstelwerk)
Het is dat kleine koperen schroefje linksonder "het gat" van je carb met een platte schroevendraaier.
Volledig indraaien, 1,5 slag terug uitdraaien. ALs je motor dan warm is gedraaid dan kun je 'm op stationair afstellen met die stelschroef boven op je carb.
Het lijkt mij dat het probleem bij de luchtfilter/inlaat zit. Je bedoelt toch wel het carb kapje? Als de luchtfilter niet veel uitmaakt ligt het dus daar niet aan. Misschien zit er iets tussen de "leiding" van de inlaat naar de ruimte achter het kapje. Ik hoop dat hier wat aan hebt!
Mijne had hetzelfde, maar dat lag aan de luchtfilter (zat helemaal onder olie?! HOE KAN DAT?) . Je kan kijken of de luchttoevoer door het frame goed zit