Help Ik zie voor het ogenblik de bomen niet meer door het bos, wat betreft compressoren. Ik ben al enkele dagen de verkoopsite's aan het afschuimen voor een compressor waarmee je zonder problemen kan zandstralen. Is het zoals Gino beschrijft dat 500l/min de vereiste is als je zonder problemen een zandstraalkast wil gebruiken. Nu ligt de grens op ongeveer 415l/min als je een compressor wil die op de gewone netspanning 220/230 volt werkt. Als je meer l/min wil aanzuigen kom je terecht bij de bakbeesten die wat betreft afmetingen en netspanning niet zo direkt in onze werkruimte passen. wie heeft hier ervaring mee.
grt
Geo
Triforce schreef:het beste is gewoon 380 volt te hebben en daar een goede compressor voor erbij te zoeken
hét beste? het gaat om driefasen motoren, die kan je net zo goed op 220 als op 380 laten draaien door ze in ster of driehoek te schakelen.
en zelfs al heb je geen driefasen, kan je nog steeds één fase simuleren met een condensator.
het enige wat telt is de PK van de motor, tankinhoud, en het aantal pistons van de compressor, alsoo de staat van de kleppenplaat
Triforce schreef:het beste is gewoon 380 volt te hebben en daar een goede compressor voor erbij te zoeken
hét beste? het gaat om driefasen motoren, die kan je net zo goed op 220 als op 380 laten draaien door ze in ster of driehoek te schakelen. en zelfs al heb je geen driefasen, kan je nog steeds één fase simuleren met een condensator.
het enige wat telt is de PK van de motor, tankinhoud, en het aantal pistons van de compressor, alsoo de staat van de kleppenplaat
Ik denk dat hij bedoelt dat een driefasenaansluiting meer vermogen kan leveren en je dus een grotere compressor kan hebben, maar het is zeker niet het beste.
Ten eerste betaal je voor een driefasenaansluiting al best wel wat en ten tweede, als je er zelf aan gaat beunen en er gebeurt wat, ben je niet verzekerd tenzij je NEN3140 (werken in- en nabij hoogspanningsinstallaties) opgeleid bent.
Gewoon een 220V compressor is voor huis-, tuin- en keukengebruik ruim voldoende, het goedkoopst en ook het veiligst
Naja dat is natuurlijk een overweging die je kan maken, maar je kan best een honderd liter tank ofzo vol krijgen met een 220V pomp, het duurt alleen wat langer
compressorprobleem zit in laatste fase van oplossing.
Serieus zwaar ding gekocht, de vader van de Messie kreeg omtrend een hartinfarkt als hij het beestje dat we gekocht hebben in de kangoe zag staan. Zijn broer gaat hem omzetten op 220, als de Maarten nu nog de foto plaatst, kan iedereen effen mee kijken, indien dit niet mogelijk is plaats ik in de loop van de week wel een foto.
fs-ael schreef:geloof me het is ggen doen met een te kleine compressor
dar word je echt gek van
zomaar een raar idee 2 compressoren van 250 lmin zou dat gaan? word dan wel weer een dure hobby
goede en goedkope oplossing.
een grote tank schiet ook niet op, je moet gewoon voldoende lpm hebben.
als je een tank van 100 L hebt en pompt deze op naar 10 bar heb je dus:100 x 10 = 1000 L
je werk druk zal iets van 8 bar zijn dus je kan 2 bar verbruiken, dat is dus: 100 x 2 = 200 L
200 L is net genoeg om 1/2 min te stralen
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fs-ael schreef:geloof me het is ggen doen met een te kleine compressor
dar word je echt gek van
zomaar een raar idee 2 compressoren van 250 lmin zou dat gaan? word dan wel weer een dure hobby
goede en goedkope oplossing.
een grote tank schiet ook niet op, je moet gewoon voldoende lpm hebben. als je een tank van 100 L hebt en pompt deze op naar 10 bar heb je dus:100 x 10 = 1000 L je werk druk zal iets van 8 bar zijn dus je kan 2 bar verbruiken, dat is dus: 100 x 2 = 200 L 200 L is net genoeg om 1/2 min te stralen
gr gino
200 l tank met motor van 3pk zal toch wel wat zoden aan den dijk bengen zeker