Geschikte (race)ontsteking fs1?
-
- 1500km gereden
Geschikte (race)ontsteking fs1?
Ik was van plan een hpi te gaan gebruiken
ik weet alleen niet of dit de meest geschikte ontsteking is voor een behoorlijk getunede fs1
een voordeel van de hpi is wel dat je em speciaal voor een fs1 kunt kopen, dus aanpassingen zijn minder nodig..
bovendien is een hpi ook erg duur, natuurlijk zijn de meeste van die rotors wel prijzig.., maar wie weet zijn er goedkopere alternatieven
mijn vraag; weet iemand ook andere alternatieven?? graag met foto, prijs en andere informatie erbij noemen
ik weet alleen niet of dit de meest geschikte ontsteking is voor een behoorlijk getunede fs1
een voordeel van de hpi is wel dat je em speciaal voor een fs1 kunt kopen, dus aanpassingen zijn minder nodig..
bovendien is een hpi ook erg duur, natuurlijk zijn de meeste van die rotors wel prijzig.., maar wie weet zijn er goedkopere alternatieven
mijn vraag; weet iemand ook andere alternatieven?? graag met foto, prijs en andere informatie erbij noemen
-
- 2000km gereden
hpi kost rond de 230€ (das incl grondplaat anders is de prijs 180 a 190)
super ontsteking
een pvl met curve is net zo goed of zelfs beter dan een hpi alleen die kost rond de 350€
de types pvl zonder curve zijn goed koper rond de 130 a 150
maar dan kun je net zo goed een velleman kit er op bouwen ofzo
dan kun je ook veel toeren aan en het ontstekings tijdstip is dan ook vast
selettra heb je ook nog die zijn ook erg goed prijs 300 a 350 €
een accu onsteking kan ook nog www.emot.nl verkoopt zulk spul
nog programeerbaar ook
super ontsteking
een pvl met curve is net zo goed of zelfs beter dan een hpi alleen die kost rond de 350€
de types pvl zonder curve zijn goed koper rond de 130 a 150
maar dan kun je net zo goed een velleman kit er op bouwen ofzo
dan kun je ook veel toeren aan en het ontstekings tijdstip is dan ook vast
selettra heb je ook nog die zijn ook erg goed prijs 300 a 350 €
een accu onsteking kan ook nog www.emot.nl verkoopt zulk spul
nog programeerbaar ook
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
ik denk dat er geenenkele echt goedkoop is..
zelf eentje bedenken is het goedkoopste, als je je uren niet rekent
er zijn massas manieren om je signaal te verwerven, het 'vercurven' is ook niet zó moeilijk te verwezenlijken, kan je ook mechanisch maken (vgl met een motoontsteking of vacuum- of centrifugaalvervroeger van een wagen) een vertraging op je stuursignaal moet ook te maken zijn.. er zijn echt veel mogelijkheden..
je zou bv ook een pickup van een motor kunnen gebruiken, of een peugeot vogue, daar staat dat ook op..
m'n eigen bedenksel is daar een variant van, maar voor de goedkoop moet je't zo niet doen, ik zit bv in onderdelen voor de ontsteking, nu aan een €200 schat ik..
het is wel fijn onderzoeken, dat gemoos met die ontsteking, als het werkt krijg je echt een lekker verschil terug!
ook moet je voor jezelf uitmaken of je pinkers, claxon en licht wil op je brommer of niet...
zelf eentje bedenken is het goedkoopste, als je je uren niet rekent

er zijn massas manieren om je signaal te verwerven, het 'vercurven' is ook niet zó moeilijk te verwezenlijken, kan je ook mechanisch maken (vgl met een motoontsteking of vacuum- of centrifugaalvervroeger van een wagen) een vertraging op je stuursignaal moet ook te maken zijn.. er zijn echt veel mogelijkheden..
je zou bv ook een pickup van een motor kunnen gebruiken, of een peugeot vogue, daar staat dat ook op..
m'n eigen bedenksel is daar een variant van, maar voor de goedkoop moet je't zo niet doen, ik zit bv in onderdelen voor de ontsteking, nu aan een €200 schat ik..
het is wel fijn onderzoeken, dat gemoos met die ontsteking, als het werkt krijg je echt een lekker verschil terug!
ook moet je voor jezelf uitmaken of je pinkers, claxon en licht wil op je brommer of niet...
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Contacteer: