ik wil mijn carter pakking vervangen, aan de rechterkant (aan de carburateurkant dus) want daar lekt olie uit.
nu heb ik alle boutjes losgemaakt (een 6 tot 8 tal in totaal).
en lijkt het alsof mn carter eraf moet komen. mijn carburateur is al los, maar moet de oliepomp er ook af? als ik die eraf haal steekt er een soort ding nog uit, uit het motorblok. ik heb het boutje waarmee een slangetje uit de oliepomp aan het blok vast zit niet los gehaald, moet dit dan weer wel?
ik ben bang om de carter te verbuigen, dus daarom wil ik dat zeer voorzichtig doen.
dus kort samengevat:
- als de boutjes los zijn, evenals de carb. en die luchttoevoer, moet er dan nog meer of is dat alles?
-verbuigt een carterdeksel snel?
Alle bouten los.
ZO'n carterdeksel zal niet snel buigen, het is gegoten aluminium, eerder breken. Als je zeker weet dat alle bouten los zijn, en hij wilt nog niet los komen, kan je voorzichtig met een kuststof hamer op de uitstekende delen tikken, desnoods met een blokje hout er nog tussen.
oliepomp kan gewoon bliiven zitten. heb je alle bouten in de ruimte van de carb ook los?. mischien zit er vloeibare pakking tussen en moet je wat harder aan het deksel trekken. de kickstart is niet toevallig aan gelast (geweest)??
heb ik ook eens gehad.. kreeg ik hem er echt niet af!
steppenbalk eraf?
wat wij toen hebben gedaan : blokje hout : op de bovenkant leggen klein tikje met de hamer.. en toen klein tikje aan de onderkant.. en toen kwam hij er zo af..
is hij waarschijnlijk al HEEL lang niet los geweest!