Positie van inlaatschijf.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Positie van inlaatschijf.

Bericht door jerrow »

Hoi, m'n street is zo goed als af maar start niet.

Onsteking is gewoon top! Perfect in orde.

Benzine komt uit carburator.

Bougie is héél klein beetje nat dus denk ik dat de benzine niet goed naar de brandstofkamer "vliegt".

Op deze foto zie je het bovenste dode punt voor het zo te zeggen en zo stond en heb ik 'm terug in mekaar gezet.

Staat de inlaatschijf zo goed? Wie weet dit?

Afbeelding
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Heb net het forum eens doorzocht en de schijf staat niet juist :cry:

De schijf moet 1slag tegenwijzerzin gedraaid worden...

Pfff, kan ik alles weer uit mekaar draaien :cry:

G*dv*erd*mme=$^ù^$ù=$^$^=é&"'é"('§(§
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door athenayamaha »

jerrow schreef:Heb net het forum eens doorzocht en de schijf staat niet juist :cry:

De schijf moet 1slag tegenwijzerzin gedraaid worden...

Pfff, kan ik alles weer uit mekaar draaien :cry:

G*dv*erd*mme=$^ù^$ù=$^$^=é&"'é"('§(§
Balen man! Succes ermee
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Een heel gedoe om daar aan te geraken maar het is toch gelukt

Afbeelding

Zo stond ie dus

Afbeelding

Zo staat ie nu

Afbeelding

Probleem, nu start ie nog niet.

Bougie krijgt vonken, timing goed afgesteld, bougie B7HS.

Als ik B8HS erop steek dan krijg ik heel lichte vonken en met B7HS sterkere vonken, is dit normaal?

Vraag me af waarom ie niet start...

Als ik bougie eruit haal dan is ie lichtjes nat, niet druipnat

...
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

hij stond eerst goed als ik het zo zie, maar loop hem eens aan en kijk dan als hij start, wil vaak nog wel helpen, als hij alleen in de hoge toeren draait en niet laag dan staat idd de schijf verkeerd
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Triforce schreef:hij stond eerst goed als ik het zo zie, maar loop hem eens aan en kijk dan als hij start, wil vaak nog wel helpen, als hij alleen in de hoge toeren draait en niet laag dan staat idd de schijf verkeerd


Als jij gelijk hebt dan is deze faq verkeerd

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... lle+schijf
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik heb ook m'n inlaatspruitstuk mooi glad gemaakt met dremel.

Zou dat mogen of niet?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

op de slag van bdp. naar odp. moet hij gesloten zijn omdat hij dan druk moet opbouwen om het mengsel de verbrandings kamer in te blazen :idea:
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik heb de schijf gezet zoals op de faq dus normaal gezien zou ie nu goed moeten staan, benzine krijgt ie, ontsteking is goed aanwezig.

Brommer draait nog niet...

Het is niet de eerste die ik in mekaar steek en volgens mij moet ie gewoon werken maar hij doet het niet... :cry:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

jerrow schreef:Ik heb ook m'n inlaatspruitstuk mooi glad gemaakt met dremel.

Zou dat mogen of niet?


dan word het juist beter als je het polijst, dan heb je een betere efficientie dus een betere doorstroming
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

wat doe je kick je hem aan of loop je hem aan??
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Triforce schreef:
jerrow schreef:Ik heb ook m'n inlaatspruitstuk mooi glad gemaakt met dremel.

Zou dat mogen of niet?


dan word het juist beter als je het polijst, dan heb je een betere efficientie dus een betere doorstroming

Niet waar!! Spiegelglad is niet goed voor een mengsel, dan blijft het plakken!
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

niet zo glad, maar een beetje glad maken met commandant kan geen kwaad
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik (probeer) 'm aan te kicken.

Omdat het inlaatspruitstuk nu glad is, zou dat benzine tegenhouden naar de verbrandingskamer?
Plaats reactie