opmeten carb

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
lespaultje

opmeten carb

Bericht door lespaultje »

Heey,

Ik had ff een heel stom vraagje :?
Hoe meet je nou je carb op
Want ik heb dan mijn gasshuif opgemeten, die heeft een diameter van 16mm, maar dan de doorgang van het spruitstuk zeg maar, die opening, is 10mm(en dat geldt ook voor de opening van de carb die erop aansluit).

dus wat voor carb moet het dan zijn :P ?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

10mm :P
Je moet het smalste punt meten van de venturi, dus dat ronde gat wat je ziet als je volgas geeft :P
lespaultje

Tombo schreef:10mm :P
Je moet het smalste punt meten van de venturi, dus dat ronde gat wat je ziet als je volgas geeft :P

oke dankje 8)

shiiiiiit , dan moet ik een 16mm bestellen denk ik,dan loopt ie wat beter,en aangezien ik mijn cilinder nu ook moet inrijden, is het dan niet slim om gelijk een nieuwe carb erop te doen of maakt dat niet uit ?
Wat raden jullie mij aan? ori is altijd het beste, maar waar kan je die voor weinig geld krijgen :oops: (ofja niet voor 80/90 euro van JMPB etc) en op marktplaats is ook de vraag of ze goed zijn :?

En me top is rond de 60 ongeveer, ik zou hem dus ook liever rond de 70 willen laten lopen :D
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Advertentie op het forum plaatsen ;)
en marktplaats en beurzen in de gaten houden. Ik zou gewoon voor een originele gaan, zo duur zijn ze 2e hands vaak niet.
lespaultje

Oke, dankjewel :D
Gewoon ff flink gaan zoeken :wink:
lespaultje

Tombo schreef:Je moet het smalste punt meten van de venturi, dus dat ronde gat wat je ziet als je volgas geeft :P

Moet dit dan de venturi zijn?

als je dan gas open doet, en dan die doorgang die je achter de gasschuif ziet of ?

ps:dit is een filmpje van Yamasam, heb ik op youtube gevonden :oops:
Laatst gewijzigd door lespaultje op 27 apr 2008, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Jep! de kleinste diameter daarvan is de diameter van je carburateur :)
lespaultje

oke, kzal straks of morgen es ff kijken :)
edje

Bericht door edje »

ook meteen je spruitstuk vervangen door een 16mm exemplaar :wink: anders helpt het nog niks :P
Plaats reactie