Warmloper Parmakit
Warmloper Parmakit
Vandaag na 3km een warmloper gehad met nieuwe Parmakit. Ik reed op dat moment 35 km per uur en de bougie was koffiebruin. Mijn setup is I6MM
ori mikuni, Homoet uitlaat vertanding 13 41, 60cc kop, sroeier 220, smering castrol tts i op 40, bougie ngk 8 hs. Het gekke is dat de kras over de inlaat poort loopt. Wie weet raad, gr. Frank
ori mikuni, Homoet uitlaat vertanding 13 41, 60cc kop, sroeier 220, smering castrol tts i op 40, bougie ngk 8 hs. Het gekke is dat de kras over de inlaat poort loopt. Wie weet raad, gr. Frank
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 250km gereden
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 22:30
Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen.
Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen.

Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren.

Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden
wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
guido schreef:Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen.![]()
Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren.
je kan bij in lopen beter te weinig hebben
of net als niels het pijltje naar boven

-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
geo schreef:Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden
wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo
Gewoon driekwartslag voor de boel afbreekt ophouden met aandraaien.

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
eerlijk gezegd vind ik je setup wel nogal gepeperd voor het inrijden van een vrij potente cylinder..
haal er die homoet en die drukkop af, en verhoog je smering naar 1/35
een hardloper maak je ook niet wakker met een training voor volle arena..
de drukkop zorgt(
) voor hoge druk, die gaat langs de ongerodeerde segmenten en de homoet perst het ontsnapte mengsel weer naar binnen, wat zorgt voor een hoge vulgraad.. allemaal top, maar geen ideale condities voor inlopen als je't mij vraagt. Dat ie vastloopt lijkt me gewoon logisch door die combinatie, druk en vulgraad hier stationair, zal ongeveer overeenkomen met die van een gewone op toptoeren, bij de knal vliegt de vlam langs je piston, dewelke dan warmer wordt dan normaal
haal er die homoet en die drukkop af, en verhoog je smering naar 1/35
een hardloper maak je ook niet wakker met een training voor volle arena..
de drukkop zorgt(

when men were men, and helmets were for divers
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Naar mijn idee moet een Homoet en HD-kop niet veel uitmaken voor het inrijden hoor. Als je bv kijkt naar Kreidlers, die moeten cilinders inrijden met íets potentere cilinders als een standaard Parmakit
(lees +10pk). Ik heb die 9 poorter ook ingereden met een Homoet en HD-kop, die liep ook niet warm. En die 9 poorter heb ik niet echt super goed ingereden als je begrijpt wat ik bedoel
Die liep ook niet warm en draaide echt súperveel toeren


-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: