Warmloper Parmakit

Alles over de techniek en sleutelen
fs48

Warmloper Parmakit

Bericht door fs48 »

Vandaag na 3km een warmloper gehad met nieuwe Parmakit. Ik reed op dat moment 35 km per uur en de bougie was koffiebruin. Mijn setup is I6MM
ori mikuni, Homoet uitlaat vertanding 13 41, 60cc kop, sroeier 220, smering castrol tts i op 40, bougie ngk 8 hs. Het gekke is dat de kras over de inlaat poort loopt. Wie weet raad, gr. Frank
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18369
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dubieus, de sproeier zou meer als ruim voldoende moeten zijn.
Was het echt een warmloper of een vastloper, omdat je het over een kras hebt. Bij een warmloper krijg je vaak alleen sporen en vegen. Of heeft er echt iets tussen gezeten?
fs48

Bericht door fs48 »

Nee geen kras het zijn vegen 3 stuks en het is een zuiger met een veer de z.g. l veer
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18369
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden :P
fs48

Bericht door fs48 »

Nee zeker niet te strak aangedraait ben alde dood voor afgebroken tapeinden en het zijn 3 vegen over de nlaat, het viel me wel op dat de zuigerveer erg ruim zat ik kon hem zonder moeite erover heen schuiven.
guido
250km gereden
250km gereden
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 okt 2006, 22:30

Bericht door guido »

Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen. :cry:
Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren. :roll:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Ik denk dat de zuiger plus zuigerveer er dan te strak erin gaat en/of een te kleine speling
geo

Bericht door geo »

Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden :P

wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

zuiger diameter opmeten en daarna ff de zuigerveer, waarschijnlijk de zuigerveer iets te groot? of op zen kop gemonteert de zuigerveer?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

guido schreef:Ik heb dezelfde ervaring opgedaan vorig jaar.
Nieuwe cylinder, binnen 10km warmgelopen.
Na montage diverse keren 10 minuten stationair laten draaien, alvorens de weg op te gaan.
Niet harder gereden dan 25 km/u en toch warm lopen. :cry:
Juiste smering, genoeg lucht en juiste tandwielverhouding.
Ik heb de Parma cylinder vorige week opnieuw laten slijpen 44,75 diameter.
Nog niet gemonteerd, gaat wel gebeuren. :roll:


je kan bij in lopen beter te weinig hebben


of net als niels het pijltje naar boven :mrgreen:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

misschien met een lichtere vertanding inrijden?
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

geo schreef:
Tombo schreef:3 stuks, toevallig niet de kopmoeren te strak aangedraait? Dan kan hij ook gaan klemmen en krijg je vaak 4 mooie strepen parallel aan je tapeinden :P

wat is te strak, draaien jullie je kopmoeren aan met een momentsleutel, of gebeurt dit zoals bij mij op het gevoel. en indien met een momentsleutel op welke kracht stel je hem in?
grt Geo


Gewoon driekwartslag voor de boel afbreekt ophouden met aandraaien. :prof:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

eerlijk gezegd vind ik je setup wel nogal gepeperd voor het inrijden van een vrij potente cylinder..
haal er die homoet en die drukkop af, en verhoog je smering naar 1/35

een hardloper maak je ook niet wakker met een training voor volle arena..

de drukkop zorgt( :roll: ) voor hoge druk, die gaat langs de ongerodeerde segmenten en de homoet perst het ontsnapte mengsel weer naar binnen, wat zorgt voor een hoge vulgraad.. allemaal top, maar geen ideale condities voor inlopen als je't mij vraagt. Dat ie vastloopt lijkt me gewoon logisch door die combinatie, druk en vulgraad hier stationair, zal ongeveer overeenkomen met die van een gewone op toptoeren, bij de knal vliegt de vlam langs je piston, dewelke dan warmer wordt dan normaal
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18369
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Naar mijn idee moet een Homoet en HD-kop niet veel uitmaken voor het inrijden hoor. Als je bv kijkt naar Kreidlers, die moeten cilinders inrijden met íets potentere cilinders als een standaard Parmakit :P (lees +10pk). Ik heb die 9 poorter ook ingereden met een Homoet en HD-kop, die liep ook niet warm. En die 9 poorter heb ik niet echt super goed ingereden als je begrijpt wat ik bedoel :P Die liep ook niet warm en draaide echt súperveel toeren
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

kan allemaal goed zijn, om dat echt goed te kunnen vergelijken moet je ook de zuigerspeling in acht nemen he...
als dat in jouw geval meer was kan het allemaal kloppen.. ik denk maar fysisch na he..
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie