Banden?!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan

Banden?!

Bericht door jurriaan »

beste fs1'ers,

ik vraag me af, mijn voorband heeft nog genoeg profiel maar er zitten een beetje scheurtjes in het rubber.

wanneer moet je die band vervangen? ik ga binnekort wel een lange trip maken (ong. 600 km) maar maakt zoiets uit?

de scheurtjes zijn ong. 0.3mm dik.

hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Voor zo'n lange trip zou ik 'm sowieso vervangen.
Waarschijnlijk is het nog de originele band van vroeger :lol:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Als de buitenkant van je band al sporen van verduring laat zien zou'k hem zo snel mogelijk vervangen.
Het is eigenlijk zeer onverantwoord om met een oude band rond te rijden. Die dingen mag je niet mee lache, ze zijn van cruciaal belang voor je eigen veiligheid. En als hij langs de buitenkant sporen toont, zou je de binnekant eens moeten zien!

Langs de anders kant, het is wss maar een 50cc dus zoveel maakt het niet uit. Moest je vb een hele lange tijd tegen hoge snelheid rijden dan neem je heel veel risico's. dat kleine scheurtje is de zwakke plek van je band en kan dan in principe elk moment doorscheuren waardoor je een klapband krijgt met alle gevolgen van dien.

Hoedanook, om op je vraag te antwoorden;

Je het maakt iets uit, vervangen die boel. Voor zeker te zijn :wink:
jurriaan

Bericht door jurriaan »

goed, ik heb net een nieuwe lijnband besteld.

hartelijk bedankt, het mag dicht dit topic!
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

op zich is het dacht niet zo heel erg maar als je een lekke band krijgt (door spijkeroid) scheurt waarschijnlijk je buiten band helemaal af

en da kan je nie plakken :lol:
Plaats reactie