Plannen voor de volgende FS1

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Ruudsjuh

Plannen voor de volgende FS1

Bericht door Ruudsjuh »

Ik ben van plan weer wat nieuws te bouwen nou mijn 1j5 zo ongeveer wel klaar (lees: perfect genoeg) wordt. Nou wil ik jullie mening over de lakkleur te peilen. Ik ben van plan een '69-er model op te gaan bouwen met een apart 'tintje' Het wordt een snelle FS1 met hoge uitlaat, 5-bak ed. stokstuurtje, metalen kontje. Het is dus dit model :prof:
Afbeelding

Nou wil ik ipv. blauw een andere kleur, bijvoorbeeld paarse of oranje flipflop lak (popsicle-achtig, maar donkerder). Een mooie oranje metallic lak lijkt me ook wel wat
Zoiets:
Afbeelding
Of:
Afbeelding

Het wit blijft gewoon hetzelfde als het origineel. Wat zeggen jullie, zou dat mooi zijn of zou het er niet uit zien? Of nog andere mooie suggesties voor een speciale FS1 oud model?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

met de kleur van die Pontiac moet dat idd wel vet zijn 8)
when men were men, and helmets were for divers
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

Ik beun er misschien wel een 100cc (afhaalchinezeblok) onder en dan een schijfremvoorvork
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

pas op dat het geen rommeltje wordt he
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik zou bij 50cc blijfen of anders 60 8) , maar geen loempia eronder....

ik zou ook voor de pontiac kleur gaan :D
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Als je hard wilt gaan, zonder al te veel moeite --> 100cc eronder 8)
Oranje met wit is al een combinatie van Yamaha origineel. Zwart metallic met wit is denk ik ook wel mooi
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

Hij moet wel een beetje een Japanse look behouden, heb zwart met wit nooit mooi gevonden op een Yamaha. Als het geen 100cc wordt pak ik trouwens gewoon een 50. 60cc ben ik nooit weg van geweest eigenlijk :P
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Lukas251 »

ivy green met wit :) moest ik een 69'er maken zou die dat kleur krijgen :)
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

foto ??
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

gaat wel een zeldzaam brommertje worden dan, 69 vnd je niet alle dage, 5 bakken ook niet , en stokstuurtjes groeien ook niet aan de bomen,
in ieder geval succes ermee!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je vergeet nog het zadeltje, kabelchoke carb, deukkapje, plaatjestank...

ik denk dat iedereen hier wel graag zoëentje zou hebben?
da's open deuren intrappen..

als startvraag misschien best: met welk type frame ga je beginnen?

een kader met een gat voor de plastieken kap opzij is dan al jammer eigenlijk.. dat zie je van meters ver, kenners vertragen dan reeds hun pas..

hangt er allemaal maar vanaf wat' plan is hé
Riekes
50km gereden
50km gereden

Bericht door Riekes »

Leuk project 8) , maar bedenk wel dat je veel tijd en geld nodig zult hebben voor je de brommer helemaal compleet origineel bij elkaar hebt! Zoals hierboven :roll: al wordt gezegd moet je er veel tijd in steken om die zeldzame onderdelen te vinden, of je moet het geluk hebben dat je ergens nog een compleet wrak vindt!
Veel suc6 met zoeken!
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hang er allemaal vanaf hoe orgineel je het wilt/ kan betalen.
een 1j5 frame met tank kan je al een street van maken met sticker plaatjes, maar de vraag is of je dat wil
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

Nee, dat wil ik niet. Ik heb een behoorlijke 69'er op het oog. Daarvan is alles wel netjes, orri spatbordjes ed. zadeltje enzo wel origineel. Chroom ed. is allemaal ongeveer 15 jaar oud. De FS1 is toen gerestaureerd en op zolder beland bij een man hier uit de buurt die mij aansprak in de winkel omdat hij zag dat ik een FS1 meehad :P Het zadeldekje is alleen niet mooi meer en de lak is niet al te best omdat hij jarenlang op een zolder heeft gestaan in fel zonlicht. Het is echt geen dure, misschien vrij veel geld maar niet duur, en in feite gaat het voornamelijk om het lakwerk en het lopend maken van het blok ( waarschijnlijk reviseren, staat lang stil ).
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

En dan is er nog de kwestie; wat is veel geld om een bromfiets te restaureren/klaar te maken :?
Plaats reactie