Waar op te letten?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
debeer

Waar op te letten?

Bericht door debeer »

Beste mensen!

Ik wil graag een FS1 kopen, heb een hele mooie op het oog.
Maar omdat ik tweetakt automaat rijd, heb ik de balle verstand van 4takt schakel
Dus waar moet ik op letten, bij de aankoop van een FS1?

En is het veel werk om de bedrading aan te brengen en om het blokje aftestellen?

Groeten,
De Beer
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Hey, leuk dat je ook een fs1 wilt gaan kopen!

Maar ik hoop niet dat het je teleur stelt als ik je vertel dat ik één van de weinige ben met een viertakt fs1.



Want origineel is een fs1 tweetakt.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het is inderdaad gewoon een 2takt :lol:

Maar het ligt eraan hoe technisch je bent hoe lang het duurt om een blok te reviseren oid. :P
Dat kan je zo niet echt zeggen...
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Re: Waar op te letten?

Bericht door GoM!cky »

debeer schreef:Beste mensen!

Ik wil graag een FS1 kopen, heb een hele mooie op het oog.
Maar omdat ik tweetakt automaat rijd, heb ik de balle verstand van 4takt schakel
Dus waar moet ik op letten, bij de aankoop van een FS1?

En is het veel werk om de bedrading aan te brengen en om het blokje aftestellen?

Groeten,
De Beer


Een FS1 is inderdaad wel een 2-takt van origine...
En om op je vraag te antwoorden: Er zijn zoveel dingen waar je op kan/moet letten bij de aankoop van een FS1.
Originaliteit, setup, zijn blok en framenummer gelijk, zijn er papieren bij ( originele of duplicaat ), enz. enz. ...
De bedrading (aansluiten van draadboom en elektra ) valt best wel mee alsook het eigenlijke afstellen van het blok.
Er zijn hier FAQ's voor ontsteking, afstellen van carbu, etc. etc....

Wat voor één heb je op het oog? Ik heb misschien 1 voor je...

Cheeersss :wink:
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

eigenlijk maakt het helemaal niet uit als je niet zon verstand hebt van een schakelblok. als je maar kan schakelen ga je gewoon een testritje maken kijk je of die soepel schakelt/ koppelt enzo, verder is het allemaal het zelfde als met een automaat brommer
debeer

Bericht door debeer »

Oke,

Maar hoe kan het dan dat jij een viertakt hebt?
Heb je er een ander blokje ondergegooid?

Yvo
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

ja hij heeft er een 50 cc imitatie honda blokje onder gebeunt :lol:
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door athenayamaha »

Zwepper schreef:ja hij heeft er een 50 cc imitatie [s]honda[/s] bami blokje onder gebeunt :lol:
:lol: :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

athenayamaha schreef:
Zwepper schreef:ja hij [s]heeft[/s] had er een 50 cc imitatie [s]honda[/s] bami blokje onder gebeunt :lol:
:lol: :lol:


als we dan toch bezig zijn :P

Edit: ik hoorde pas van iemand dat er nog ergens 1 rond rijd...
Ruudsjuh

Bericht door Ruudsjuh »

Oh alweer een [s]teveel[/s] :lol:
Plaats reactie