Ik heb mij laatst aangemeld op deze site en ben dus nieuw!! Rick
Ik heb afgelopen week voor het eerst een Yamaha FS1 2RU gekocht en heb ontdekt dat er brandstof lekt. (Het is wel een supermooie!)

Een dag later heb ik de carburateur uit elkaar gehaald en kwam er achter dat het rubber ding tussen de vlotterbak gewoon scheef er op zat. Die heb ik er dus weer recht op gedaan en er lekte niks meer. (heb ook even globaal de carburateur schoon gemaakt, niet speciaal alle onderdelen)
Heb gezien dat het een Mokini (of zo iets) 16 mm carburateur is en de cilinder is net nieuw (60cc) moet ook nog ingereden worden.
Zit wel roest in de tank, dus er kan ondanks alle tussen filtertjes wel troep in de carburateur komen toch?

Nu heb ik het probleem dat als ik de de "vrij" gas geef, reageert hij super traag, en laat ik het gas weer los, dan blijft hij eerst nog een halfe minuut lang gas geven!!!!!!!!! Echt vet irritant, dat ding gast gewoon terwijl ik al een tijd niks meer doe.......

wat moet ik hier mee? ik snap er niks meer van!
Ook nog:
Hij loopt niet goed stationair. Dan weer te snel, dan veel te langzaam en valt hij uit.
Wat moet ik met de stationair schroef doen? als ik hem er helemaal in draai gebeurt er "niks" en als ik hem er weer half uit draai loopt hij weer net iets te snel.
Kortom: krijg hem net niet goed afgesteld (loopt altijd iets te snel).
Met de luchtstelschroef heb ik nog niks gedaan, zo heb ik hem gekregen van een yamaha dealer.
Ik weet wel dat de zuigerveren iets kabaal maken, daar hebben ze gezecht dat dat niet echt een probleem mag zijn. Het motorblok is nog gewoon goed. (nog niet zo lang geleden na gekeken) Het olie in het blok is ook nog precis goed.
Ik weet niet welke sproeier ik heb (waar dat ding mag zitten in de carburateur weet ik ook niet) En of ik een grotere sproeier nodig heb?
Ik heb al wel gelezen als je gas blijft steken dat je een grotere sproeier nodig hebt.
Ik heb er gewone mengsmering van het tankstation in gedaan (dat was wel het goede hebben ze mij verteld).
Voordat ik de carburateur had opengemaakt, startte hij meestal gelijk en was er vrijwel NIKS aan de hand, liep goed, reed goed, goed stationair....
Daarom vind ik het ook zo vreemd.
Volgens mij wordt hij ook veel te snel warm als ik er mee rij, of kan dit zijn omdat de cilinder nog nieuw is?
Het vervelendste is dat het gas blijft steken op één of andere manier. Zo kan ik er niet eens goed mee rijden....
KAN IEMAND MIJ MISSCHIEN VERTELLEN WAT IK MOET DOEN OM DE BROMMER WEER GOED TE LATEN LOPEN ??

Groeten,
Rick