Vraag van de man die elke dag leert;
Welke oliekeerringen bestaan er allemaal?
- Koppelingsstift
- Achteras
- ?
Zijn deze makkelijk te vervangen?
Gr. Nils
Olie keerringen
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Ze zijn zeker makkelijk te vervangen!
Eruit: met een schroevendraaier "wippen":
Erin: met olie insmeren en netjes in het gaatje "tikken" met een rubber/houten hamer(tje)
Er zit een keerring bij:
- Voortandwiel
- Koppelingsdrukstift (tip: gebruik hier een originele!!)
- Schakelas
- Linker krukaslager
- Rechter krukaslager (bij membraan in een speciaal huis, bij schijf in het schijfhuis)
- En dan nog een blinde bij de schakelwals
Eruit: met een schroevendraaier "wippen":

Erin: met olie insmeren en netjes in het gaatje "tikken" met een rubber/houten hamer(tje)
Er zit een keerring bij:
- Voortandwiel
- Koppelingsdrukstift (tip: gebruik hier een originele!!)
- Schakelas
- Linker krukaslager
- Rechter krukaslager (bij membraan in een speciaal huis, bij schijf in het schijfhuis)
- En dan nog een blinde bij de schakelwals
Olie keerringen vervangen (met imitatiesetje; zie boven)
- Bij koppelingsstift ok (oude ervoor geplaatst)
- Achter voortandwiel ok
- Krijg de keerring bij schakelas er niet uit! (nieuwe ervoor geplaatst) Tips??
Na het rijden lekt hij nog ongeveer 3 of 4 druppels, daarna niet meer..........
Wat te doen?
Zo staat ie er nu bij. Rijdt perfect! (80 op de teller)
Alleen tankie nog. Ligt nu bij de verchromer. Half mei klaar.
Lekker sturen voor de zomer!
- Bij koppelingsstift ok (oude ervoor geplaatst)
- Achter voortandwiel ok
- Krijg de keerring bij schakelas er niet uit! (nieuwe ervoor geplaatst) Tips??
Na het rijden lekt hij nog ongeveer 3 of 4 druppels, daarna niet meer..........
Wat te doen?

Zo staat ie er nu bij. Rijdt perfect! (80 op de teller)
Alleen tankie nog. Ligt nu bij de verchromer. Half mei klaar.
Lekker sturen voor de zomer!