fs50 vs. homoet

Opvoeren en modificeren van de FS1
thomas-18
100km gereden
100km gereden
Berichten: 226
Lid geworden op: 12 mar 2007, 18:22
Locatie: Heemskerk

fs50 vs. homoet

Bericht door thomas-18 »

Wat zijn de verschillen tussen de fs50 en de homoet uitlaat qua prestatie?

Groeten,
Thomas.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik denk dat niemand die 2 uitlaten met dezelfde setup heeft getest, dus daar kan niet echt iets superbetrouwbaars over gezegt worden.
Ik denk zelf dat met de juiste cilinder een Homoet gewoon sneller is.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...

Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart :?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

een FS50 uitlaat is berekent op 90 km/h en kan dus wel wat harder maar als je echt harder wilt gaan als de fs50 pijp zou je homoët moeten pakken omdat deze minder tegen druk heeft en dus makkelijker toeren kan maken,

maar als je meer kracht onderin wilt hebben zou je toch echt de FS50 pijp moeten pakken
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...

Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart :?


vind ik nou ook
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

en laten we die 'bos' demper er ook even tegenover zetten?
http://link.marktplaats.nl/144397308
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...

Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart :?

Dat uiterlijk is voor iedereen persoonlijk :P Een FS50 pijp lijkt met een Kreidler uitlaat :roll: , schuine achterkant is mooier :P
petje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 jun 2006, 13:37
Locatie: Werkendam

Bericht door petje »

heb met beide pijpen op de zelfde setup gerejen en

en mij ervaring is ...dat een Fs50 pijp gelijk doorgaat en onderin goe trekt, en een homoet neemt niet gelijk maar bij zoveel toeren isti gewoon beter. en op liet tie bij mij harder.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat is idd ook wat je zou verwachten :)
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2159
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

bij mij ook

met de homoet 4p boven meer power onderin minder

de fs 50 pijp trek vanaf onderin goed door maar bovenin toeren minder
de power band was veel minder merkbaar

de top bleef het zelfde
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
edje

Bericht door edje »

Aad schreef:en laten we die 'bos' demper er ook even tegenover zetten?
http://link.marktplaats.nl/144397308


volgens mij is dat gewoon een kreidler uitlaat met een fs1 bocht :wink:
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

een homoet klinkt veel mooier dan een fs50 pijp :D
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

dus al heb je een fs1 50cc cilinder.. die 65 rijdt.. en onderin enorm trekt.. en hoogtoerig een stuk minder.. moet je gewoon een Homoet eronder zetten?

dan trekt hij boven in wat meer..?
en onder iets minder?
rene

Bericht door rene »

ik heb met een orginelle fs1 een nomoet uitlaat met een 28 mm bocht eroner gehad en dat trekt enorm,tandwiel 13 voor en 41 achter.
heb er daarna een fs50 pijp gemonteerd,maar dit trekt minder.
top was gelijk,maar een fs50 pijp is mooier.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Triforce schreef:
Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...

Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart :?


vind ik nou ook


Je hebt ze ook in chroom... :roll:
Afbeelding
( ja het is een kreidler, maar das de enige foto die ik heb van een chrome homoet.)
Plaats reactie