Carb. probleem..
Carb. probleem..
Nieuwe uitdaging voor het forum.
16 mm Mikuni carb. met 170 sproeier
Probleem was: Trekt lekker door in 1, 2, 3 tot 70 km/ pu op de teller.
In zijn 4 trekt die niet meer door en loopt zelfs terug.
Bougie: zwart
Carburateur volledig gedemonteerd en elk onderdeeltje gecleand in de wasbezine.
Afgesteld zoals beschreven op het forum: Gasnaaldclipje in het midden (stond in het onderste richeltje), Luchtschroef 720 graden open (stond 360 graden open).
Hoe moet het schroefje (die het overlooppijpje afsluit) op de vlotterkamer staan? En waar is het voor?
Gemonteerd. Deed helemaal niets.......
Opgelost d.m.v. Stationairschroef volledig in te draaien en luchtschroef 360 graden terug te draaien (zoals hij eerst stond).
Probleem; In zijn 4 trekt die niet meer door en loopt zelfs terug is gebleven, en valt nu zelfs uit in zijn 4.
Terug naar zijn 3 gaat die weer goed!
Ik hoorde laatst dat de tank vacuum trekt en je dit moet oplossen dmv een gaatje in de tankdop.
Maar dit lijkt mij zo'n broodje aap verhaal........
Wie o wie?
16 mm Mikuni carb. met 170 sproeier
Probleem was: Trekt lekker door in 1, 2, 3 tot 70 km/ pu op de teller.
In zijn 4 trekt die niet meer door en loopt zelfs terug.
Bougie: zwart
Carburateur volledig gedemonteerd en elk onderdeeltje gecleand in de wasbezine.
Afgesteld zoals beschreven op het forum: Gasnaaldclipje in het midden (stond in het onderste richeltje), Luchtschroef 720 graden open (stond 360 graden open).
Hoe moet het schroefje (die het overlooppijpje afsluit) op de vlotterkamer staan? En waar is het voor?
Gemonteerd. Deed helemaal niets.......
Opgelost d.m.v. Stationairschroef volledig in te draaien en luchtschroef 360 graden terug te draaien (zoals hij eerst stond).
Probleem; In zijn 4 trekt die niet meer door en loopt zelfs terug is gebleven, en valt nu zelfs uit in zijn 4.
Terug naar zijn 3 gaat die weer goed!
Ik hoorde laatst dat de tank vacuum trekt en je dit moet oplossen dmv een gaatje in de tankdop.
Maar dit lijkt mij zo'n broodje aap verhaal........
Wie o wie?
- Triforce
- 2500km gereden
Heren, bedankt voor de suggesties tot nu toe......
@ Niels Tandwielverhouding 13 / 39
@ Red Devil 170 sproeier zoals beschreven op het forum (wist overigens niet dat er een lange en een korte uitvoering was) Mijne lijkt mij dan waarschijlijk een lange...
@ Triforce Cylinder en kop niet afgelakt
Wie geeft het verlossende antwoord?
@ Niels Tandwielverhouding 13 / 39
@ Red Devil 170 sproeier zoals beschreven op het forum (wist overigens niet dat er een lange en een korte uitvoering was) Mijne lijkt mij dan waarschijlijk een lange...
@ Triforce Cylinder en kop niet afgelakt
Wie geeft het verlossende antwoord?
-
- Site Admin
sluit je zuiger precies aan met de bovenkant van de cilinder of net wat eronder
Weet niet, lijkt mij precies aan te sluiten
en trek je brommer aan 1 stuk door of heeft hij net wat moeite met wat minder toeren?
Trekt in elk toerental, in de 1e 3 versnellingen als een speer, behalve in z'n 4 op volle snelheid
Weet niet, lijkt mij precies aan te sluiten
en trek je brommer aan 1 stuk door of heeft hij net wat moeite met wat minder toeren?
Trekt in elk toerental, in de 1e 3 versnellingen als een speer, behalve in z'n 4 op volle snelheid