begin met alle foutjes uit je cylinder te halen, braampjes etc,
belangrijkste is dat je poorten naadloos overlopen in je blok,
om dat netjes te kunnen doen, moet je eigenlijk je blok splitsen..
er mag geen rand zijn waar het mengsel voorbij moet, ter hoogte van de voetpakking..
vervolgens, voor je je poort begint op te vijlen, maak je best een piston,
waar de rand van de kop, een mm naar beneden gevijld is, ter breedte van de uitlaatpoort.
het is wat meer werk, maar liever een piston betalen dan een misvijlde cylinder weg te moeten gooien.
wat je dus doet:
vijl je uitlaatpoort wat omhoog, geef ze een broodjesvorm, waar het hoogste punt van het gat een 25mm van de bovenrand staat,
das al een eindje, maar nog niet de maximum mogelijke, (waarschijnlijk staat ze nu op 29mm?)
steek er dan de piston met de verlaagde rand op,
zet je ontsteking juist (heel belangrijk) probeer 1.85mm voor TDP
en test de motor..
door de piston kan je dan tewetenkomen of je die laatste mm nog hoger kan vijlen of niet, met een normale piston dan hé
begin maar eerst met die naden
een goede opgevoerde motor is een akkoord met vele noten, dat weet je hé
