roken en olie verbruik
roken en olie verbruik
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?.......Mijn fs1 uit 1974 (net gerestaureerd) loopt als een zonnetje, maar soms gaat hij spontaan plotsing enorm roken en verbruikt dan op dat moment ook olie (wat hij anders niet doet), dan is er snel zo'n 50cc olie doorheen gebrand.
Aan het einde van het gas houdt hij dan ook helemaal in (prutteld maar wat en rookt dus enorm.
Na een tijdje wachten strat hij moeilijker , maar het roken is dan wel over en kun je er weer gewoon mee rijden (langere tijd).
RARARA......., wie weet wat dit kan zijn ???
Groetjes: Geert-jan.
Aan het einde van het gas houdt hij dan ook helemaal in (prutteld maar wat en rookt dus enorm.
Na een tijdje wachten strat hij moeilijker , maar het roken is dan wel over en kun je er weer gewoon mee rijden (langere tijd).
RARARA......., wie weet wat dit kan zijn ???
Groetjes: Geert-jan.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Omdat brommix echt slecht is, je kan beter zelf mengen of de autolube gebruiken.
Brommix is schraal voor een fs1, 1:50, en je weet niet wat voor olie ze erin gooien, en of het uberhaupt wel 1:50 gemengt is.. Als een snelle fs1 snel wilt laten slijten (cilinder/zuiger) of vast wilt laten lopen, moet je brommix tanken.
Maar daar gaat het nu even niet om, we gaan weer ontopic!!
Brommix is schraal voor een fs1, 1:50, en je weet niet wat voor olie ze erin gooien, en of het uberhaupt wel 1:50 gemengt is.. Als een snelle fs1 snel wilt laten slijten (cilinder/zuiger) of vast wilt laten lopen, moet je brommix tanken.
Maar daar gaat het nu even niet om, we gaan weer ontopic!!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
das er recht op Ed, dacht net hetzelfde
en die mix aan de pomp is volgens mij ook dure russische roulette..
ik meng al jaren millimetrisch dezelfde hoeveelheid
(en nog effe wat over dat "dopje erbij", zo weet je het dus nooit meer hoeveel er juist in is he, vergeet niet dat je met een hogere smering, je mengsel armer (minder naft per volume) maakt, en ie dus heter kan gaan draaien... das natuurlijk eigenlijk enkel gevaarlijk als je'm tot op de rand gebruikt.. een orri traagloper heeft hier meer reserve)
en die mix aan de pomp is volgens mij ook dure russische roulette..
ik meng al jaren millimetrisch dezelfde hoeveelheid
(en nog effe wat over dat "dopje erbij", zo weet je het dus nooit meer hoeveel er juist in is he, vergeet niet dat je met een hogere smering, je mengsel armer (minder naft per volume) maakt, en ie dus heter kan gaan draaien... das natuurlijk eigenlijk enkel gevaarlijk als je'm tot op de rand gebruikt.. een orri traagloper heeft hier meer reserve)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
geert-jan schreef:occ1s schreef:wat gebeurd er wanneer je brommix tankt?
Ik meng momenteel zelf de benzine (euro 95) met minerale 2-takt olie met de verhouding 1: 40.
Maar ik kan het idd een keer proberen.
die minerale olie is toch niet "zelf mengend" zoals syntetische olie die makkelijker op lost?
dan zou het kunnen zijn dat er gewoon op dat moment een "wolkje" olie je kraan in gaat en er dus op dat moment alleen olie verbrand word.
dit zou je kunnen oplossen door als je minerale olie wilt gebruiken dit appart in een jerrycan te mengen en dan goed schudden, of tts oid gebruiken
ligt het daar niet aan dan is denk ik idd dat je een lekke rechter krukas keering hebt
- bromtolfs1
- 100km gereden
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
- Locatie: Uithuizen
- Contacteer:
Zoals ik het verhaal lees is het alsof er olie vanuit het carter(600CC) plotseling verdwijnt via de cilinder en zuiger? Dus lees ik "intern lek van carter naar cilinder". Dit zou duiden op een niet goede afdichting ergens in het blok. Kapotte keering of een pasvlak van één van de carterhelften niet goed, etc.
YamaSam schreef:das er recht op Ed, dacht net hetzelfde
en die mix aan de pomp is volgens mij ook dure russische roulette..
ik meng al jaren millimetrisch dezelfde hoeveelheid
(en nog effe wat over dat "dopje erbij", zo weet je het dus nooit meer hoeveel er juist in is he, vergeet niet dat je met een hogere smering, je mengsel armer (minder naft per volume) maakt, en ie dus heter kan gaan draaien... das natuurlijk eigenlijk enkel gevaarlijk als je'm tot op de rand gebruikt.. een orri traagloper heeft hier meer reserve)
stel: ik tank altijd zo'n 3 liter en ik gooi er steeds hetzelfde hoeveelheid "dopje" erin en het dopje had ik tijd geleden gemeten dat het in totaal (incl 1:50 van de brommix) 1:30 wordt

en tank ik een liter extra 1/3 dopje 2 liter 2/3