Zuigerveren gaan steeds kapot
Zuigerveren gaan steeds kapot
me brommer eet zuigerveren...
vorige week ging me 50cc zuigerveer kapot en me zuiger.
ik ha deen neiuwe cillinder moeten bestellen, (60cc) gister ging daar ook een veer van kapot.
gister avond laat weer een nieuwe zuiger erin, (de cillinder was niet beschadigd). maar nu is er weer een zuigerveer kapot gegaan.
IK WEET zeker dat ik de zuiger veer wel goed om de zuiger heb gedaan zodat ie goed in de inkeping valt.
maar waar ligt dit aan?
vorige week ging me 50cc zuigerveer kapot en me zuiger.
ik ha deen neiuwe cillinder moeten bestellen, (60cc) gister ging daar ook een veer van kapot.
gister avond laat weer een nieuwe zuiger erin, (de cillinder was niet beschadigd). maar nu is er weer een zuigerveer kapot gegaan.
IK WEET zeker dat ik de zuiger veer wel goed om de zuiger heb gedaan zodat ie goed in de inkeping valt.
maar waar ligt dit aan?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
wat tombo schreef is goed.
elke type zuiger is niet geschikt voor een fs1 cilinden.
je moet er op letten 1 het pijltje naar de uitlaatpoort wijst en 2 het slotje dan niet over een poort gaat maar langs de
achterste spoelpoorten.
als je bv een yamaha rd zuiger neemt dan komt het slotje strak langs de spoelpoorten, zo dicht bij dat ik ze niet wil gebruiken.
gr gino
elke type zuiger is niet geschikt voor een fs1 cilinden.
je moet er op letten 1 het pijltje naar de uitlaatpoort wijst en 2 het slotje dan niet over een poort gaat maar langs de
achterste spoelpoorten.
als je bv een yamaha rd zuiger neemt dan komt het slotje strak langs de spoelpoorten, zo dicht bij dat ik ze niet wil gebruiken.
gr gino
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
vreemd genoeg was het niet me zuigerveer, maar me cilinder zelf die is afgeschaafd, door donker bruine reden(en)
zie de foto's. Is dit te weiten aan de slechte kwaliteit van mijn cilinder die ik pas een week heb, of mag ik de vinger naar me zelf wijzen?
ik dacht dat t weer een zuigerveer was aangezien dat in 1 week al 2x eerder gebeurd was. En het ongeveer hetzelfde geluid maakte.
waarscheinlijk zitten er nu allemaal stukjes cilinder in me carter.. :s
of is dat ondenkbaar?
zie de foto's. Is dit te weiten aan de slechte kwaliteit van mijn cilinder die ik pas een week heb, of mag ik de vinger naar me zelf wijzen?

ik dacht dat t weer een zuigerveer was aangezien dat in 1 week al 2x eerder gebeurd was. En het ongeveer hetzelfde geluid maakte.
waarscheinlijk zitten er nu allemaal stukjes cilinder in me carter.. :s
of is dat ondenkbaar?
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
dat kan idd ook, maar daar zie je dan altijd wel sporen van op je piston, meestal zit het stukje dan in de pistonwand geperst en heb je'n ferme kras op die plek in de cyl..
ik begin ook te denken dat die piston gewoon niet deugt voor die cylinder.
of het segment niet voor de piston..
ik begin ook te denken dat die piston gewoon niet deugt voor die cylinder.
of het segment niet voor de piston..
when men were men, and helmets were for divers