autolube 2RU
autolube 2RU
Ik heb een 2RU waarvan het autolube systeem is uitgeschakeld. Het oliepompje bij de carburateur is afgedopt en het oliereservoir ontbreekt. Ik wil alles weer origineel maken en ik zou graag willen weten hoe het er uit ziet en wat bijvoorbeeld de routing van de slang naar het oliepompje is. Heeft iemand hierover documentatie, tekeningen of (liefst) foto's?
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden![]()
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk..
dan mag jij wel een s oppassen

-
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- Site Admin
Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).
Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.
Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.
Niels schreef:Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).
Het blok loopt echt niet leeg hoor. Achter het wormtandwiel wat je ziet als je het pompje demonteert zit een olie keerring. Onders zou de olie uit je blok ook via het pompje in het carter verdwijnen tijdens de aanzuigslag.
-
- 2500km gereden
edje schreef:reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden![]()
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk..
dan mag jij wel een s oppassendat ie niet vast loopt. kant en klare mengsmering is 1:50, dat is zeker niet te veel voor een fs1. weet je trouwens ook hoeveel dat scheutje is?
ja ik rijdt 1:40..
-
- 1500km gereden
- Contacteer: