MIjn eerste verdachte was dus de koppeling, misschien de moer losgelopen. Net de kap er af gehaald, maar de moer (en de moer van het primaire tandwiel) zat nog gewoon vast.
Wel viel mij op dat de koppelingskorf wat axiale speling had, en dus ook wat speling op het primaire tandwiel. Ik heb de korf gedemonteerd, en ik kan de as (nummer 1 in de exploded view) axiaal zeker 4 tot 5 mm heen en weer bewegen. Het lijkt mij dus hier in te zitten (een 2e blok wat ik heb liggen, heeft deze speling niet). Dat zou het gieren verklaren, want de korf wilt nu (denk ik) naar 'buiten lopen' of 'jutteren' zodra ik ga rijden (verklaart ook waarom het blok rauw voelt).
Ik snap alleen niet zo goed hoe deze speling nu veroorzaakt wordt, aangezien de as aan de andere kant (als ik het goed heb) in een bronzen lagerbus draait in het carterdeel en in principe opgesloten zit tussen de 2 carterhelften.
Iemand enig idee?
