Ik ben niet zo van iets het tussen de tandwielen proppen.
Zelf probeer ik het eerst met de luchthamer terwijl de koppeling nog gemonteerd is om de primaire en secundaire moer los te krijgen.
Lukt dat niet dan demonteer ik de koppeling en pak ik:
https://yambits.co.uk/fs1dx-clutch-hold ... 13891.html
Maar dan moet ik zoeken waar dat ding gebleven is.
Heb je zo'n ding niet dan pak je de oude stalen koppelingsplaten en las je er een handvat aan.
Een FS1 blokje is één van de makkelijkste motorblokjes om aan te sleutelen is mijn bescheiden mening.
Lukt er iets niet, dan vergeet je iets, want je hoeft geen geweld te gebruiken bij de Yamaha bromfietsblokken.
Een fiets met hulpmotor motorblokje is misschien nog simpeler.
Toen mijn 14 jarige dochter haar 4 versnellingen verving voor een 5 versnellingen wilde ik haar helpen, maar dat werd niet bepaald geapprecieerd, en werd getrakteerd op een snauw. Na een half daggie pielen had ze het voor elkaar.
Een paar maanden later ging ze mee naar een sleutelcursus aan een XT500 blok. Binnen de kortste keren had zij de versnellingsbak in elkaar zonder de tekeningen bekeken te hebben. Waar ze wel op vast begon te lopen was de distributie.
Haar motto is: "Een beetje van You Tube, en een beetje van mezelf"