Hallo, mijn Kawasaki kh100 sport is bijna voor 100% af en ik ben nu rustig de cilinder aan het inrijden (al een goeie 150km) want is naar overmaat geboord en nieuwe wiseco piston gemonteerd. Starten en rijden doet de Kawasaki goed maar als ik 15km iets of wat “doorrij” kan het zijn dat ik na enkele luide knallen niet meer voorruit geraak.. als ik dit voorheb stop ik natuurlijk onmiddellijk en draai ik mijn bougie er uit. Als ik bougie na 2min terug monteer start en rijd hij terug goed. Is het mogelijk dat bougie te warm is en er daardoor ontsteking plaats vind op de verkeerde moment? Ontsteking en carburator zouden alle 2 perfect moeten staan zoals voorgeschreven. Ik zat wel met een lek aan flens van uitlaat die ik nu ga verhelpen, ik ga ook eens kijken of mijn uitlaat niet teveel dicht zit. Ik zal foto’s toevoegen van piston enzo en als er iemand iets ziet of tips heeft zijn ze natuurlijk altijd welkom. Piston en cilinderwand zien er nog perfect uit.
Motor draait dan nog maar dreigt stil te vallen als ik aan de gashendel draai. Na bougie in en uit te hebben gedraaid zonder verder iets aan te doen loopt motor wel een tijdje goed
Knallen duidt erop dat je ontsteking ermee ophoudt. De onverbrande benzine explodeert dan in de uitlaat.
Waarschijnlijk de condensator die bij warm worden gaat doorslaan, als je een ontsteking met contactpunten hebt.
Ik zou de condensator vervangen.
De spoeling kan een stuk beter, de tekening op de piston is niet mooi symmetrisch.
Maar dan moet je aan de spoelpoorten gaan frezen en dat is gespecialiseerd werk.
Voor een standaard motor is dit voldoende zo.
Bedankt! Het heeft lang geduurd maar ik ben blij met het resultaat. Morgen zal ik die Yamaha condensator monteren als het niet al teveel foefelen is om hem te bevestigen..
Fs1 condensator der in gesoldeerd in afwachting tot een originele want voor hem te bevestigen heb ik een beetje moeten fabrieken.. voorlopig alles dik in orde! Kapotte condensor was 1,75mf ipv 0,25.
Bedankt iedereen!