Omdat mijn nieuw uitgehoonde cilinder nogal heet werd heb ik het volgende toegepast.
Een cilinderkop van een Tomos A35 blijkt perfect te passen op de FS1, door de grotere koelribben zal dit een stuk beter gaan koelen.
Wel heb ik natuurlijk de dikke Tomos letters netjes weggezaagd en gladgemaakt.
Het geheel vind ik er niet eens zo slecht bij passen.
Vandaag er een flink stuk mee gereden, en idd het geheel is veel minder heet. Zo zie je maar weer dat de kop de meeste warmte voor zijn kiezen krijgt.
De kop sluit redelijk aan op de brede cilinder 3E8 of 2RU.
De koel ribben aan de zijkanten zou ik nog iets in kunnen korten zodat deze gelijk met de cilinder lopen.
opnieuweenfs1 schreef:Vandaag er een flink stuk mee gereden, en idd het geheel is veel minder heet. Zo zie je maar weer dat de kop de meeste warmte voor zijn kiezen krijgt.
De kop sluit redelijk aan op de brede cilinder 3E8 of 2RU.
De koel ribben aan de zijkanten zou ik nog iets in kunnen korten zodat deze gelijk met de cilinder lopen.
Denk ook dat de kop de meeste koeling geeft.
Het watergekoelde kopje dat ik er op had koelde ook als de beste.