Algemene vragen en antwoorden over de FS1
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 09:45
Op de partslist staat volgens mij een fout.
Nr1 moet toch omgedraaid worden?
Anders komt het asje veel te diep te zitten.
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 10 jan 2018, 12:47
De schakelvork staat op de tekening goed afgebeeld, sterker nog,
bij 4 bakken zit deze ook zo.
Het lijkt alsof de plug (nr29) bij jou uit het carterdeel weg is.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 14:28
Die plug zat er nog niet in tijdens foto.
Maar die as zit zo diep, dat plug er niet meer in kan.
Heb de as (nr1) omgedraaid.
Je hebt op die as een korter uiteinde vanaf groef en een langer uiteinde.
Volgens mij moet korter einde aan kant van plug (nr29) zitten. Dan past de plug er nog in, en zit de as aan andere kant blok flush.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 14:31
Heb het zo gedaan, blok dicht gedaan en hij lijkt goed te schakelen.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 14:55
Anders geformuleerd: op de tekening staat dat as nr1 met het langste uiteinde in de linkercarterhelft moet gemonteerd worden. Volgens mij moet dat het kortste uiteinde zijn. Dus die as moet op tekening omgedraaid worden. (Vorken zelf staan wel correct)
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 10 jan 2018, 16:02
Ik heb het een aantal blokjes nagekeken hier en bij alle blokjes zit de as zoals op de tekening afgebeeld staat.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 10 jan 2018, 16:08
Je kunt trouwens ook beter eerst de plug erin zetten en pas dan de as van de schakelvorken. Je zult zien dat alles perfect past
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 16:10
Deze week ook eens een ander blok opendoen.
Net eens fotos bekeken in revisiehandleiding p18. Lijkt daar toch ook zoals ik zeg dat het kortste uiteinde in linkercarterhelft zit.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 10 jan 2018, 16:16
revisie_9.php " onclick="window.open(this.href);return false;
pee67
5000km gereden
Berichten: 5445 Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere
Bericht
door pee67 » 10 jan 2018, 21:34
Ik heb het nooit zo bekeken waarschijnlijk doordat de as maar op een manier "goed" past
als de plug nog in het carterdeel zit.
In ieder geval scherp opgemerkt.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
carrejans
500km gereden
Berichten: 776 Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
Locatie: Belgisch Limburg
Bericht
door carrejans » 11 jan 2018, 15:04
Heb het ook maar gemerkt, omdat het niet past, zoals op de tekening.